Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 GRATIS!  LÆS DET NYE "GRAVIDA" GRATIS

Læs den nye udgave af GRAVIDA - et GRATIS magasin til dig med alt om den positive graviditet og fødsel. Læs det gratis her

Mini

03-08-2016 kl. 13:17

Set af 119

redskaber

han skal have en eller anden form for redskaber, noget der virker, og som han kan foretage sig, når han bliver bange. For lang tid siden læste jeg om en mand, der tog monstrene helt alvorligt, byggede monster-fælder med sit barn osv. men om det er løsningen, ved jeg ikke. Det kan godt være at der skal noget professionel inspiration ind over, i form af en bog eller nogle råd fra en professionel.

Jeg tror at din dreng "bare" har en livlig fantasi; det er ikke terapi, men snarere noget praktisk, han har brug for. I skal snakke med ham om, hvad der kunne hjælpe, fx en kontakt ved sengen, der har forbindelse med loftlampen, så han hurtigt kan tænde lys i hele rummet, monsterfælder, en drømmefanger og så videre. Da det jo er et magisk univers, kan det være man skal kigge efter magiske "løsninger" og altså gå med på hans tænkning. Det vil få ham til at føle sig taget alvorligt.

Min søn mener seriøst at den drømmefanger, hans far købte i NYC har hjulpet ham af med mareridt. Han (altså vores søn) fylder snart 8, og skal også have nogen med om aftenen, hvis han skal hente noget i køkkenet eller på badeværelset.

Men det er heldigvis ikke værre end det. Vi snakker om, hvad det præcis er han frygter, hvordan det ser ud, hvorfor det er uhyggeligt, og hvilke strategier der kan hjælpe. Han har fx selv fundet på at han kan tvinge sig selv til at tænke på noget sjovt, når han mærker de uhyggelige tanker komme. Jeg tror mao ikke man skal være bange for at "gå med" på tankerne og undersøge dem i fællesskab. Det hjælper meget mere end hvis den voksne forsøger at afvise angsten med logik.

Dette er et svar til Utryg dreng på 8 år

af Freja B. (02-08-2016 kl. 22:24)

Svar til dette indlæg

desuden Mini 03-08-16
kl. 13:22

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2026

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook