Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "MIN BABY" GRATIS

Læs den nye udgave af MIN BABY - et GRATIS magasin til dig med alt om det bedste vi har. Læs det gratis her

Mini

22-07-2016 kl. 12:58

Set af 154

hvad er forskellen på mange konti

versus en enkelt opsparingskonto for jer? Vi har kun én, og der sætter vi alt det ind, der bliver tilovers, når vi har sparet så meget vi kan på alle andre poster.

Det er en højrente-konto, og man kan så tilgengæld kun lave 4 kontobevægelser om året, så med mellemrum sætter jeg fx en portion på 20.000 ind på den. Eller vi trækker fra den efter behov.

Det virker som om strategien med de mange konti er lidt omvendt vore? Altså at de mange små automatiske træk+trækprocent-tricket skal fungere som en begrænsning på hverdagens budget, så I ikke bliver fristet til at overforbruge? Hvor vi jo efter en grundanalyse af vores daglige budget har skåret ind til benet på forhånd.

Har I også samtidig foretaget den grundliggende manøvre med at lægge budget og sammenholde med netbankens opgørelse?

Jeg mener ikke at det ene er bedre end det andet - jeg spørger fordi jeg er nysgerrig. Det er lidt som dét med at købe ind én gang om ugen - at jeg forstår ikke rent logisk, hvordan det kan hjælpe en til at spare (for man spiser vel ikke mindre af at shoppe sjældnere), med mindre det er fordi man generelt er fristet til overforbrug?

Dette er et svar til Samme her

af Karin (22-07-2016 kl. 11:58)

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2026

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook