Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 GRATIS!  LÆS DET NYE "GRAVIDA" GRATIS

Læs den nye udgave af GRAVIDA - et GRATIS magasin til dig med alt om den positive graviditet og fødsel. Læs det gratis her

zette79

21-07-2016 kl. 10:07

Set af 303

36 år og studerende :)

Jeg gik i gang med socialrådgiverstudiet for 2½ år siden i en alder af 34 - Jeg er oprindeligt uddannet SSH, da jeg fyldte 30 gik jeg i gang med SSA, allerede i starten af den uddannelse vidste jeg at jeg ville bruge den som springbræt til en professionsbachelor, da jeg var færdiguddannet SSA var planen at jeg skulle arbejde nogle år inden jeg søgte ind på et studie, men omstændighederne ville at jeg fik job på en arbejdsplads, hvor arbejdsmiljøet var helt af helvedes til og jeg gik ned med stress efter 8 mdr. det fremskyndede mit valg om at læse videre.
Økonomisk var vores overvejelser mange, jeg havde været på SU ifbm. en anden uddannelse, hvor vi kørte vores økonomi fuldstændig i sænk, så jeg vidste at et studiejob og SU-lån var en nødvendighed.
Jeg startede med at arbejde hver anden weekend + ca. en aftenvagt hver 2. uge som SSA, mens jeg læste - Igennem praktikken skar jeg ned og arbejdede kun hver anden weekend og efter praktikken blev jeg ansat på mit praktiksted, lønnen er dog temmelig ringe og jeg er derfor nødt til at arbejde 15-20 t/ugl. ved siden af studiet, dog giver det den nødvendige erhvervserfaring, så jeg har bedre muligheder for at få et job efterfølgende :)

Jeg synes det er benhårdt at studere med 2 børn i skolealderen, når jeg også er nødt til at arbejde. Jeg har aldrig holdt de 8-10 ugers sommerferie, men arbejdet mange af ugerne. Vinterferie og efterårsferie findes ikke og på mit studie skrives der gerne større opgaver henover jul og påske - MEN når det er sagt, så er jeg VIRKELIG glad for at jeg tog springet. DELER

Dette er et svar til Job/uddannelse

af ano (21-07-2016 kl. 09:13)

Svar til dette indlæg

Fordele. zette79 21-07-16
kl. 10:12

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2026

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook