Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "DIT BARN" GRATIS

Læs den nye udgave af DIT BARN - et GRATIS magasin til dig med alt om de skønne unger. Læs det gratis her

Mini

30-06-2016 kl. 12:51

Set af 116

tak! og lidt mere

laktose-intolerance betyder heldigvis ikke, at man slet ikke kan tåle nogen form for mælkeprodukter. Det er bare en nedsat evne til at fordøje mælkesukker; primært i frisk mælk. Smør, is, ost, chokolade osv tåler de fleste med LI alt sammen fint.

Så i hverdagen er den eneste forandring, at vi køber laktose-fri mælk. Men nu er han tilfældigvis ret glad for mælk, og jeg har læst mig til, at der, hvor vi skal hen, er det ikke så nemt at finde. Han ville være ked af at drikke juice i 4 uger.

I forvejen er det jo svært at opdrive ret meget andet end sødmælk uden for Danmarks grænser... og hvis det så også skal være både frisk (ikke langtids-pasteuriseret), og gerne økologisk, så tror jeg det er klogere at satse på laktase-tabletter!

Også fordi vi er nye på laktose-intolerance feltet - så ferien er også en mulighed for at afprøve, hvordan de tabletter fungerer. Det er et udtræk fra en svamp, man kan købe i håndkøb, så det er snarere et kosttilskud end medicin.

Dette er et svar til I en anden tråd ser jeg, at

af Nansen (30-06-2016 kl. 12:39)

Svar til dette indlæg

Min søn har også laktose intolerance Mette 02-07-16
kl. 19:21

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2026

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook