Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 GRATIS!  LÆS DET NYE "GRAVIDA" GRATIS

Læs den nye udgave af GRAVIDA - et GRATIS magasin til dig med alt om den positive graviditet og fødsel. Læs det gratis her

Ano i dag

30-05-2016 kl. 14:43

Set af 387

Ved I om man kan få særeje

selvom man allerede er gift?

Jeg kom ind i ægteskabet med en bolig, der siden er steget voldsomt i værdi. Jeg kan forvente en stor arv på et tidspunkt. Min mand medbragte en stor gæld og har ikke udsigter til arv. Jeg har betalt af på hans gæld lige siden = afbetalingen svarer til hans halvdel af huslejen. Så han har i realiteten boet gratis i 10 år. Han tjener det samme som mig på jobbet.

Af forskellige årsager har jeg aldrig fået bidt mig godt fast i jobmarkedet, og har svært ved at finde job, hvorimod min mand er typen, der let finder et nyt job. Hvis jeg blev skilt kunne jeg i nødsfald flytte til leje og leve af overskuddet fra boligsalget. Med mindre at min mand altså skulle have halvdelen.

Mit ægteskab er for så vidt godt nok, selvom det ikke er så rosenrødt mere som for snart 10 år siden. Jeg er mere og mere bekymret over en situation, hvor vi er skilt, han løber med halvdelen af min formue, og måske også min arv på et tidspunkt, og jeg ikke kan få job.

Svar til dette indlæg

Jep... H 30-05-16
kl. 16:10

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2026

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook