Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 GRATIS!  LÆS DET NYE "GRAVIDA" GRATIS

Læs den nye udgave af GRAVIDA - et GRATIS magasin til dig med alt om den positive graviditet og fødsel. Læs det gratis her

Mettesg

05-05-2016 kl. 17:07

Set af 241

Ja :-)

Min ældste datter har haft tamrotter, to halvbrødre ved navn Jens og Frank. Vi har tidligere haft både marsvin og hamster - og rotterne er i mine øjne begge dele langt overlegne som kæledyr. De kan blive ekstremt tamme, er utroligt sjove, meget intelligente og har masser af personlighed.
Jeg vil anbefale at købe fra en hobbyavler fremfor dyrebutik. Hos de sidstnævnte er dyrene ofte avlet delvist som foderdyr uden fokus på genetik og sundhed. Avleren går derimod op i at avle både smukke og sunde dyr med godt temperament, ligesom ungerne ofte er helt håndtamme.
Om det skal være hunner eller hanner må være en smagssag. Som du selv nævner, er hunnerne mere aktive, mens hannrne oftere er nogle puttegøje.
Eneste bagdel: At de ikke bliver så gamle, så man må være indstillet på at miste et måske højtelsket kæledyr efter kun et par år...

Mvh Mette

Dette er et svar til Nogen der har haft tamrotter som kæledy?

af Lisbeth 44 (05-05-2016 kl. 15:19)

Svar til dette indlæg

Jeg kunne ikke drømme om at købe i en Lisbeth 44 05-05-16
kl. 18:58

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2026

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook