Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 GRATIS!  LÆS DET NYE "GRAVIDA" GRATIS

Læs den nye udgave af GRAVIDA - et GRATIS magasin til dig med alt om den positive graviditet og fødsel. Læs det gratis her

Kamma

31-03-2016 kl. 12:04

Set af 807

Ferie med enebarn

Vi har en dreng på snart 11 år, der også er enebarn - for os er det ikke en udfordring at holde ferie sammen. Vi snakker, bader, snorkler, spiller, spiller fodbold, tennis eller hvad der nu er. Vi er meget sammen når vi holder ferie - men indtil nu har det ikke været et problem. Tværtimod har vi nydt det alle sammen. Med en hektisk hverdag med arbejde, skole og sport er det fedt med familietid i ferien.

Jeg kan dog godt se at ferier de næste par år kunne være sjovere hvis man var flere børn afsted. Mest fordi de måske gerne snart vil afsted lidt på egen hånd, og det er nok lidt kedeligt hvis man er den eneste. Vi har overvejet at invitere en ven med på et tidspunkt. Til sommer tager vi til Kreta, hvor en del af vores familie bor hele sommeren - på den måde bliver det mere end bare solferie.

Og ellers har vi tænkt at vi skal ændre vores ferieform lidt til at blive mere aktiv/storby/tema eller andet. Fremfor 'bare' en badeferie som jo rakte rigeligt da han var lille.

Vi vil gerne på tur med venner og familie og det gør vi også i løbet af året - men sommerferien er lidt hellig for mig. Vi holder af friheden til at kunne tage afsted uden at planlægge en hel masse og uden at skulle tage en masse hensyn til andre end os selv.

Vi har været på skiferie med en stor børneflok og voksenflok nogle gange og det er klart en fest for børnene at være så mange sammen - men det er ikke familietid på samme måde. Den vil jeg nødig undvære endnu.

Mit råd er at I skal nyde tiden sammen - om lidt gider de måske ikke tage på ferie med os længere.

Dette er et svar til Enebarn og sommerferie

af Enemor (31-03-2016 kl. 11:24)

Svar til dette indlæg

Tjek her Kamma 31-03-16
kl. 12:11

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2026

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook