Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 GRATIS!  LÆS DET NYE "GRAVIDA" GRATIS

Læs den nye udgave af GRAVIDA - et GRATIS magasin til dig med alt om den positive graviditet og fødsel. Læs det gratis her

Zzolla

03-09-2015 kl. 12:26

Set af 213

jeg og min søster

læste begge to MEGET tidligt (mine forældre trænede os inden skole, så vi var kun 4-5 år når vi kunne læse det som min 8 årige får for I skolen nu). Og vi er begge ret hurtige læsere I dag MEN det er fordi vi har begge tilegnet os at læse på en speciel made (trænet speciel made af hurtiglæsning I stor stil). Det sagt, så kan vi OVERHOVED ikke stave. Hverken på vores egne eller andre sprog og vi var altid superdårlige til sprog igennem hele vores skoleforløb. Og lige som Lisbeth siger, hvis den ordblinde er kvik nok, så kan den sagtens opdages meget sent. Og ifølge den psykolog som tested os, så er det ikke ualmindeligt at, igen, hvis man er kvik nok, kan gå igennem hele skoleforløbet og kompinsere for dårlig læsning/stavning med at huske/være god til andre ting. Og som med så mange andre ting, komer ordblindhed I grader/styrke. Jeg læser godt men staver dårligt (godt nok med meget træning I læse-delen), mens min niece er langsom til begge ting og er mere ramt.

Og at vide at det er fordi man er ordblind kan kun være fordel. Mere tid, hensyn og forklaring på hvorfor ikke alt går så godt som man synes det skal. Som min søster (moren til den meget ordblinde niece) siger, det passede bare ikke hvor dårlig hun var til at læse, I forhold til hvor kvik hun ellers var. Og det lyder til at sådan er det hos din smukke (fb) 15 årige ;-)

Solveig

Dette er et svar til Det har jeg også solgt den til hende på.

af KamillaS (03-09-2015 kl. 11:35)

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2026

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook