Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "MIN BABY" GRATIS

Læs den nye udgave af MIN BABY - et GRATIS magasin til dig med alt om det bedste vi har. Læs det gratis her

Zzolla

26-03-2015 kl. 09:46

Set af 300

har haft lignende oppe

min venindes bror bor i Kroatien men arbejder som advokat i DK (altså tager sager i DK, mens han sidder dernede). Han betaler så ikke fuld dansk skat, men får dansk løn, ergo han tjener kassen.

Her for et par år siden var hans kone så gravid og ville heller føde i DK. De fik så det problem at hun havde ikke ret til at gå til control/føde her uden at betale selv. Hvis jeg husker det rigtigt så skulle de betale selv og så inhente udgifterne i det offentlige i kroatien (altså det som kroatien betaler for samme support). Og det var både besværligt OG ikke mindst, ville det koste ca det dobbelte af hvad de kunne indrive tilbage derhjemme i kroatien. Og det sjove var så at det syntes han var utrolig urimeligt (som du kan høre/læse, så synes jeg han er lidt af en egoistik idiot som mener han skal fede den af på dansk løn uden skat i kroatien men få alt foræret her i dk alligevel.....) og han gik helt i selvsving over at han skulle betale for det... nu når han var dansk og havde dansk job. Men de, og specielt hende, havde ikke bo-forhold her og hvis de flyttede sin adresse til DK på permanent nok basis til at hun kunne få fødehjælp, ja så skulle han betale dansk skat og det gad han ikke... (men det er ikke det same da kroatien er ju del af EU nu... så dine børns onkel har nok andre forudsetninger).

Det endte så med at hun fødte i kroatien ;-)

Solveig

Dette er et svar til Hvem betaler fødslen?

af Ann# (26-03-2015 kl. 08:57)

Svar til dette indlæg

Ikke fordi de ikke vil betale Ann# 26-03-15
kl. 13:06

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2026

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook