Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "MIN BABY" GRATIS

Læs den nye udgave af MIN BABY - et GRATIS magasin til dig med alt om det bedste vi har. Læs det gratis her

Hans-2

15-03-2015 kl. 00:55

Set af 292

Uddannelse

En god uddannelse er en betingelse for at kunne overleve i et moderne samfund som vores. Jeg har lige været sammen med nogle forælder for at jeg sidder i noget bestyrelse arbejde i en lokalforening. Jeg kan så høre at de forventer noget stort for deres børn. Det kan jeg godt forstå, for sådan havde jeg det selv engang. Det er bare sådan at tiden er blevet en anden. Jeg har selv to universitets børn, og de har været mere end heldig, de arbejder med det de har læst til, men sådan er det ikke gået med mange af deres med studerende. De laver alt muligt andet hvis de da laver noget, og helt sikkert til en anden løn end de havde regnet med. Årsagen er at der er ikke brug for alle de titler som vores universiteter lukker ud.
Hvis en ung m/k spurte mig om råd, så vil jeg sige. Tag en håndværksuddannelse, man er på fuld lønningsliste efter bare 4 år. Og da der stadig skal bygges huse, laves veje og repareret biler så er man rimelig sikker på arbejde de næste mange år. Og man kan altid læse vider til noget ingeniør eller andet
Jeg har selv levet af en håndværker uddannelse i 40 år og har levet rimelig godt og har aldrig fortrudt dette valg ( Automekaniker)
Hvis det bliver ved at køre som nu så vil vi få svært ved at få rep. Af vores boliger og anden teknisk installation i fremtiden!

Svar til dette indlæg

jeg er gift med en... scout 15-03-15
kl. 18:51

Det ville jeg ikke. M 15-03-15
kl. 14:59

Hvis det bare var så nemt Anja 15-03-15
kl. 05:21

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2026

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook