Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "MIN BABY" GRATIS

Læs den nye udgave af MIN BABY - et GRATIS magasin til dig med alt om det bedste vi har. Læs det gratis her

Annemarie Olsen

09-02-2015 kl. 13:51

Set af 1269

Ansvaret for forplantning

Hej

Hvis man som mand IKKE under nogen omstændigheder vil have børn, så må man da klemme et stykke gummi ned over den lille ven for i det mindste at kunne se sig selv i spejlet bagefter. Ligesom kvinder skal gøre deres bedste (hvilken form der nu passer dem bedst) for ikke at blive gravide. Man kan ikke løbe fra uheldet, men man kan godt gøre det vanskeligt ;-)

I det meste af mit liv har jeg kombineret spiral og kondom/p-piller og kondom etc,blandt andet fordi jeg af etiske årsager er optaget af ikke at blive uagtsomt gravid. Den søde bivirkning ved kondomet er, at man slipper for rengøringen bagefter ;-D

Vi har alle ansvar for vores egen forplantning, og det er ansvarsforflygtigelse at mene, at bare pigen tager p-piller, er man uden skyld og indflydelse. Man går heller ikke over ved en fodgængerovergang og stoler blindt på, at alle holder tilbage, vel? Sex medfører en chance/risiko for graviditet (det er naturens hovedformål med akten), og det må begge parter tage alvorligt, eller også må man holde bukserne knappede ;-)

Venligst

Annemarie (PS: der er sandelig stadig risiko for graviditet, når man er steriliseret, men den er den samme som med spiral og p-piller, så vi 'kondomer' og kigger cyklus alligevel herhjemme)

Dette er et svar til Du har ret,

af anno (09-02-2015 kl. 12:43)

Svar til dette indlæg

nu er det jo ikke alle, der incognito47 10-02-15
kl. 11:47

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook