Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 GRATIS!  LÆS DET NYE "GRAVIDA" GRATIS

Læs den nye udgave af GRAVIDA - et GRATIS magasin til dig med alt om den positive graviditet og fødsel. Læs det gratis her

ajen

26-09-2012 kl. 19:52

Set af 1167

f.eks.

Vandbakkelse med skinke og champignon
ca. 16 stk.

160 gr. smør
4 dl vand
200 gr. mel
5 små æg

Fyld: (4 stk.)
2 spsk.. mayonnaise
150 gr. skinkestrimler
1 lille rød peber
100 gr. rensede champignon
salatblade, brøndkarse

Kog vand og smør op i en gryde. Rør melet i. Tag gryden af varmen og slå med grydeskeen til dejen slipper ske og gryde. Afkøl lidt. Pisk æggene sammen og pisk dem i dejen lidt efter lidt. Sprøjt ud i 16 ens toppe på bagepapir på en plade eller sæt dem med en ske. Bag ved 200° i ca. 30 min. Ovnen må ikke åbnes de første 15 min. Afkøl på en rist.

Rør mayonnaisen sammen med snittede champignon, rød peber og skinkestrimler. Fyld det i de flækkede vandbakkelser og pynt med salt, skinke, rød peber og brøndkarse

eller

Avocado med kylling
4 pers.

2 avocadoer
citronsaft
1½ dl creme fraiche
salt, cayennepeber
1 stk. kogt kyllingebryst (ca. 250 gr.)
100 gr. champignoner
6-8 hakkede valnødder
brøndkarse

Del avocadoerne, fjern stenene og mos kødet sammen med citronsaft. Bland avocadokødet med creme fraiche og smag til med salt og cayennepeber. Befri kyllingekødet fra skin og ben og skær kødet i små terninger.
Rens champignonerne og skær dem i små terninger. Bland kyllingekød, champignoner og valnødder i avocadoblandingen.
Fordel fyldet i de halve avocadoskaller umiddelbart før servering. Garnér med brøndkarse

Jane

Dette er et svar til Forretter - ikke fisk ????

af Solbakkevej (26-09-2012 kl. 17:43)

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook