Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Grupper|Brevkasse|Blog|Konkurrencer
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
GRATIS! LÆS DET NYE GRAVIDA

Læs om planlagt kejsersnit, fosterstilling og gode råd mod kvalme i det nye GRAVIDA. Læs det gratis her

Kejsersnit

Ano

15-09-2012 kl. 21:44
Brugere

Tilføj

Nyeste

Set af 1048

pks - aks - pks...

Pks første gang pga tvillinger, hvor tvA lå i underkropsstilling og jeg i øvrigt havde
svangerskabsforgiftning, så der var ikke så meget at rafle om. De blev født 36 uger
5 dage, så stort set fuldbårne.
Anden gang aks. Her var jeg fulde 41 uger henne, havde haft vandafgang, veer i
fuld galop, fuldt udvidet, presset i en time, hård kop x2. Og 'jatak' til KS da han
ikke ville ud (var stjernekigger på 4,3 kg).
Tredje og sidste gang var jeg så lettet over at slippe for alt ve-arbejdet og 'bare' få
KS (5 dage før termin). Selvom jeg bestemt ikke syntes at det var fedt at skulle
gennem så stor en operation, og jeg havde helt sikkert mere ondt i arret denne
gang (smertestillende i 14 dage mod hhv.4-5 dage/1 uge de andre gange). Jeg var
fuldt afklaret med mit KS og havde slet ikke overvejet at prøve at føde selv - har
hørt historier med ruptur af livmoder.
Mht amning så blev mine tvillinger først lagt til efter 24 timer (jeg var syg efter
fødsel og de var på neo), andet KS blev min søn lagt til efter 2-3 timer pga
komplikationer med at lukke min mave. Og sidste gang gik der max 30 min før
min datter blev lagt til. Alle gangene har jeg fået godt gang i amningen og har
ammet til 11 måneders alderen.
Jeg tænker at hvis du er tryg nok ved at gå i fødsel og lægerne siger ok for det, så
er det vel fint. Jeg ville bare ikke selv turde, plus jeg syntes det var lidt et nederlag
at få aks, og der er jo stor risiko for at det ender i aks for dig fordi lægerne nok
ikke vil lade dig have veer for længe osv
Held og lykke med din beslutning og husk at det vigtigste er at dit barn får en god
start

Dette er et svar til 1 aks, 1 pks og nu almindelig fødsel??

af Frkmunk (12-09-2012 kl. 22:59)

Kejsersnit

Oversigt alle fora

Få en skøn babypakke

Få et lækkert babytæppe + farverig blomst fra Lamaze + bogen Skal vi lege? Du skal kun betale 39 kroner i porto.

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2017

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Babyfree.dk | Babyklik.dk | Babyklubben.dk | Netbaby.no | Facebook