Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Grupper|Brevkasse|Blog|Konkurrencer
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
GRATIS! LÆS DET NYE GRAVIDA

Læs om vægttab under graviditeten, akupunktur som igangsætning og stjernebabyer på vej i det nye GRAVIDA. Læs det gratis her

Tvillinger

Også en gammel

14-09-2012 kl. 17:09
Brugere

Tilføj

Nyeste

Set af 666

Hmmmm....

Vi har jo haft denne diskussion før G - ikke mht. tvillinger i samme klasse, men om lødigheden af tvillinger.info. Det er min oplevelse, at den forskning, der præsenteres er lidt for ensidig OG lidt for generaliserende. Der er ingen børn, der passer ind i en skabelon. Og bare fordi der er en statistisk overvægt af tvillinger, der trives ved at gå i samme klasse, så er det ikke ensbetydende med at ALLE tvillinger nødvendigvis gør det. Tvært imod... Jeg ser egentlig tvillinger.info som en modreaktion mod den lige så ensidige holdning, at tvillinger ALTID skal skilles ad. Men en nuancering af budskabet havde været klædeligt.

I vores tilfælde opvejede vi fordele og ulemper. Og da vores unger sjældent leger med de samme (dreng/pige), og da de aldrig har været syndeligt afhængige af hinanden, så kunne det ikke gøre nogen skade at lade dem komme i samme klasse. Vi stod også overfor risikoen for, at de ville havne i hvert deres fritidshjem, hvis de kom i forskellige klasser. Og det havde været for stramt...

Men når det så er sagt, så skal der jo stadig købes en gave fra dem hver til børnefødselsdagene. Og et klassetrin holder som regel forældremøder samtidig - og man kan ikke være 2 steder på én gang, så begge forældre skal alligevel i spil til møder mv. Så logistikken er ikke helt så oplagt, som det lige kunne se ud til:o)

Charlotte

Dette er et svar til Næh, du er slet ikke egoistisk

af `en af de gamle (08-09-2012 kl. 18:17)

Svar til dette indlæg
Nu forstod jeg Puks En af de gamle 15-09-12
kl. 13:53

Tvillinger

Oversigt alle fora

Få en skøn babypakke

Få et lækkert babytæppe + farverig blomst fra Lamaze + sangbog med 52 sange og aktiviteter. Du skal kun betale 39 kroner i porto.

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2017

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Babyfree.dk | Babyklik.dk | Babyklubben.dk | Netbaby.no | Facebook