Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Grupper|Brevkasse|Blog|Konkurrencer
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
GRATIS! LÆS DET NYE GRAVIDA

Læs om vægttab under graviditeten, akupunktur som igangsætning og stjernebabyer på vej i det nye GRAVIDA. Læs det gratis her

Hjemmefødsel

Maikenmm

05-07-2012 kl. 11:16
Brugere

Tilføj

Nyeste

Set af 792

Hejsa :)

Jeg kan da sagtens dele min historie :)

Jeg fødte en dreng hjemme i februar og det var en "sjov" oplevelse. Først gik jeg 11 dage over tid, så jeg var bare mere eller mindre på standby og havde alt klart i flere uger før. Købte håndklæder, lagen og vådliggerlagen i en genbrugsbutik (så det bare kunne smides ud bagefter) og havde smidt et par gamle madrasser ind i stuen.

Aftenen inden sendte jeg mine yngeste børn hjem til deres far, for jeg kunne bare mærke, at der ville ske noget - skulle tisse hele tiden - og så lagde jeg mig på sofaen sammen med min store pige. Vi hyggede os og så film hele natten, men der skete aldrig noget.

Men så kl. 5.30 fik jeg den første ve og det gjorde egentlig ikke særlig ondt og de efterfølgende var både svage og uregelmæssige, men efter 15 min ringede jeg alligevel til min kæreste, som var på arbejde, og min jordemoder, som ville komme med det samme. Jeg var godt nok meget i tvivl om jeg havde ringet for tidligt efter dem, for mine veer var vildt mærkelige og det gjorde ikke rigtigt ondt.
Men så kl. 6 var jeg en tur på toilet og da jeg kom ind i stuen igen gik vandet. Og så kunne jeg ellers mærke, at han var på vej. Så jeg smed mig ned på madrasserne og fik min datter til at hente min mor, der stadig lå og sov ovenpå. 6.10 blev lillebror født i en presseve og først kl. 6.30 dukkede min jordemoder op og en time senere kom min kæreste.
Alt i alt gik det så hurtigt og gjorde så lidt ondt, at jeg ikke nåede at blive nervøs over at være alene :)

Håber du kan bruge det til lidt og held og lykke med det :)

vh maiken

Dette er et svar til hjemmefødsel ?

af spar2008 (05-07-2012 kl. 08:44)

Hjemmefødsel

Oversigt alle fora

Få en skøn babypakke

Få et lækkert babytæppe + farverig blomst fra Lamaze + bogen Skal vi lege? Du skal kun betale 39 kroner i porto.

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2017

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Babyfree.dk | Babyklik.dk | Babyklubben.dk | Netbaby.no | Facebook