Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "DIT BARN" GRATIS

Læs den nye udgave af DIT BARN - et GRATIS magasin til dig med alt om de skønne unger. Læs det gratis her

Joan

08-06-2012 kl. 15:50

Set af 1429

Vores datter er taktilt sky pga blindhed

blandt andre handicap- autist og udviklingshæmmet.
Hvad der lige slog hovedet på sømmet, ved jeg ikke, men vi har nok gjort "overgreb" på hende fordi vi ikke vidste bedre. Vi fik først kontakt til synskons. lige inden hun blev 5 måneder.

Hun kom i specialbørnehave, hvor fyssen anbefalede et børsteprogram-du ved disse små neglebørster på operationsstuerne. Dem bruger man til at børste barnets hud med- først uden på tøjet og siden på den bare hud, men jeg vil anfale dig at få det forevist INDEN du selv kaster dig ud i det- det kan være ret ubehageligt, hvis den der børster ikke ved, hvad man skal gøre. Tal med pers. i BH om de har obs det samme som dig. Hvis ja, så få dem til at/ gør det selv kontakt PPR.

Få en børnefys til at vise dig, hvordan man gør.

Vi børstede hende hver 2. time i alle hendes vågne timer- vi herhjemme og pers. i børnehaven.

Min datter kunne ikke holde ud at hendes tøj krøllede fx. eller strømpebukserne havde hul i ved tæerne, og det kan afhjælpes ved at provokere nerveenderne. Det giver mere ro i kroppen.
De værst "angrebne" skal også gnides i ganen og bag fortænderne med en fugtig frottévaskeklud- det var heldigvis ikke tilfældet her.

Jeg har skrevet om det tidligere her på siden i et svar til Ann#

Må jeg spørge om hvorfor du tror din søn er taktilt sky?
Mvh. Joan :o)

Dette er et svar til Erfaringer med taktil skyhed søges

af anja (07-06-2012 kl. 14:16)

Svar til dette indlæg

tak for svar (1) anja 08-06-12
kl. 16:21

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook