Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "DIT BARN" GRATIS

Læs den nye udgave af DIT BARN - et GRATIS magasin til dig med alt om de skønne unger. Læs det gratis her

Odenseaneren

29-05-2012 kl. 21:15

Set af 1576

min bror, den mærkelige..

Da jeg var barn blev jeg moppet fordi min bror var mærkelig. Jeg og alle andre troede at han blot var oprørsk på sin egen facon, men for cirka 5 år siden fik han som 35 årig stillet diagnosen asperger.
Det viser sig ved at han har meget svært ved at møde nye mennesker. Men spørger folk ham om hans interesseområder, så kan han snakke i timevis.
Han har altid haft nogle meget specifikke teknologiske interesse og er hypermusikalsk. Dette har ført til at han idag er ingeniør og fungerer på den måde som en hvilken som helst anden akademiker. Dog med nogle særlige aftaler om f.eks meget fleksible arbejdstider o. lign, der gør livet nemmere for ham.
Sprogligt skal han have tingene fortalt direkte, da han ikke forstår ironi og hentydninger. Han lider til dels af tvangstanker og handlinger, men psykologen har hjulpet ham på det felt.
Asperger diagnosen behøver altså ikke betyde jordens undergang, men vil ofte betyde, at hjælp til at begå sig socialt er nødvendig

Dette er et svar til Aspergers

af Ano for nu (11-05-2012 kl. 22:02)

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook