Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "MIN BABY" GRATIS

Læs den nye udgave af MIN BABY - et GRATIS magasin til dig med alt om det bedste vi har. Læs det gratis her

Ano for nu

13-05-2012 kl. 23:26

Set af 1355

Til Lise og Anne K

1000 tak for jeres søde og rigtig gode svar. jeg har helt sikkert fået meget at tænke over. Det er stadig nyt for os og jeg kan regne ud at selve diagnosen nok ligger langt ude i fremtiden, da ppr jo først lige er begyndt deres del.

Men det er nok først nu at jeg begynder at lægge rigtig mærke til små ting der peger i retning af aspergers. Jeg har før tænkt tanken, men skød den fra mig da jeg ikke helt syntes min søn passede i kassen. Men jeg har ikke helt været klar over hvad det indebar og hvad jeg skulle kigge efter.

Min søn er nok lidt atypisk. Han er født med en alvorlig epilepsi og har gennem sin tidlige barndom fået meget stærk medicin der har hindret ham i at udvikle sig som andre børn. Prognosen for at slippe ud af epilepsien var rigtig dårlig, men som en ud af meget få, blev han erklæret helt rask sidste sommer efter 6 års anfaldsfrihed og knap et år uden medicin. Det var vores læge der fortalte os at det var meget normalt for epilepsibørn med et forløb som hans, at have træk fra autismespektret. Derfor skød vi tanken væk igen og håbede at han ville indhente nogle af de udviklingstrin han havde misset.

Men efterhånden som jeg bliver klogere på aspergers, synes jeg det giver mening ift det han ikke kan. Men erkendelsen er pisse hård! Han er glad for at gå i skole og jeg ved at det øjeblik han får diagnosen skal han videre til et andet tilbud og det vil gøre ham rigtig ked af det.

fortsættes

Dette er et svar til Aspergers

af Ano for nu (11-05-2012 kl. 22:02)

Svar til dette indlæg

fortsat Ano for nu 13-05-12
kl. 23:31

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook