Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "MIN BABY" GRATIS

Læs den nye udgave af MIN BABY - et GRATIS magasin til dig med alt om det bedste vi har. Læs det gratis her

Anonym

11-05-2012 kl. 21:19

Set af 1101

Grupperne

Hej

Jeg arbejder selv indenfor området, og kender til begge tilbud. Ifht. Dyvekeskolen, så anbefaler man typisk den type tilbud til børn, der har indlæringsvanskeligheder. De fleste børn vil have en IQ der er væsentlig lavere din søns (typisk fra 70 og under). Men hvis han har store indlæringsvanskeligheder, er det måske ok? Umiddelbart ville jeg anbefale Grupperne. Det er et rigtig fint tilbud synes jeg, da eleverne har rigtig gode betingelser for indlæring (mulighed for at have mere en-til-en tid med en lærer, små klasser).

Hvad angår PPRs tendens til "altid at vælge det billigste tilbud" (jf. en anden brugers kommentar), så passer det ihvertfald ikke i jeres tilfælde, da begge de foreslåede tilbud er i den dyre ende (og meget dyrere end at have ham på privatskole med max støtte). Og umiddelbart lyder det som et helt oplagt tilbud med Grupperne, idet hans problematik er så blandet, at han formegentlig ikke ville passe ind på en "ren" specialskole for børn med autisme, add eller generelle indlæringsvanskeligheder.

Bare mine tanker. Håber de kan bruges til noget?

Dette er et svar til Hvilken skole? Hvemkan rådgive??

af clar0005 (11-05-2012 kl. 16:18)

Svar til dette indlæg

En lille kommentar Lise 11-05-12
kl. 21:47

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook