Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 GRATIS!  LÆS DET NYE "GRAVIDA" GRATIS

Læs den nye udgave af GRAVIDA - et GRATIS magasin til dig med alt om den positive graviditet og fødsel. Læs det gratis her

Kirser

15-04-2012 kl. 13:29

Set af 1590

Skole - sammen eller hver for sig?

Jeg kunne virkelig godt bruge input, erfaringer og tanker fra Jer!

Mine dejlige tvillinger fra januar 2007 er nu rykket i storgruppen i børnehaven, men vi er allerede blevet adviseret om, at vores dreng hører under kategorien "tvivler" ift skolestart. Han er en kvik lille gut, som har bøvlet meget med hypermobile led og har haft fys ad flere omgange. Han kan skrive og regne nemme stykker og er SÅ læringsklar. Han er meget temperamentsfuld og har det svært med store grupper, ændringer i sin hverdag og når der stilles krav....ikke så godt når man står for at skulle i sfo, så vi forstår godt bhs vurdering, men vi synes, at han rykker i positiv retning og langsomt får det bedre og bedre.

Vores datter er fagligt slet ikke på linje med sin bror, men hun er til gengæld rigtig god til at sidde stille, tage imod en besked og indstille sig efter situationen, så ingen sætter det mindste spørgsmålstegn ved hendes skoleparathed.

Så nu står vi så der, hvor vi bliver nødt til at se i øjnene, at vi risikerer en anbefaling fra bh, der går på at vores datter skal afsted og vores søn ikke skal. ØVØVØV :o( Det er så svært.... Vores søn er i skarp konkurrence med sin storebror, som går i 1. kl, og jeg frygter, at det vil føles som et nederlag af katastrofal karakter, hvis han ikke skal starte som ungerne regner med. Og så er der også det twist, at lillebror fra nov 2008 også går i børnehaven, så hvis han holdes 1 år ekstra i bh, skal han starte storgruppe og skole med sin lillebror.

Jeg ville så gerne høre erfaringer fra de af jer, der har stået i samme dilemma...hvad valge I?

Svar til dette indlæg

Jeg ved ikke gitte 01-05-12
kl. 19:21

Puha, det er svære tanker... Ria 17-04-12
kl. 10:10

Synes godt nok de er tidligt ude Hornbek 15-04-12
kl. 21:48

tvillinger fra nov06 anja27 15-04-12
kl. 21:33

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook