Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 GRATIS!  LÆS DET NYE "GRAVIDA" GRATIS

Læs den nye udgave af GRAVIDA - et GRATIS magasin til dig med alt om den positive graviditet og fødsel. Læs det gratis her

Frenik

15-02-2012 kl. 22:31

Set af 1031

TRÆT AF PPR. Andre der kender det......?

Hej
Jeg har en datter som er født oktober 2010. Hun er født uden hjernebjælken, nervebundtet der forbinder hø. og ve. hjernehalvdel. Se det som motorvejen, og hun har så istedet landeveje.
Der er børn der er normale til mentalt retarderede.
Jeg sendte selv bud efter PPR da min datter var omkring 10 mdr, for at få noget hjælp fra en fys. til noget træning. Jeg kunne se hun ikke var lige så hurtig motorisk som andre jævnaldrende.
Hun sakkede bagud der hvor hun skulle til at komme videre fra siddende og liggende stilling.
PPR kom så indover, dvs. en fys. kom x 1 om måneden, hvilket ikke battede meget. Har selv stimuleret mit barn i alle ender og kanter i øvrigt.
Nå, men min datter er nu lige blevet 16 mdr., og det er ligesom om at de sidste måneder der er hun vågnet op og rigtig kommet i gang. Hun vender sig, roterer og maver sig frem. Hun kan ikke rejse sig op af ting og ej heller kravle eller gå. Men hun har god balance når man stiller hende op af noget så holder hun godt fast og står så der og leger. Hun kan hive sig op fra siddende på en skammel f.eks. Så hun har god styrke. Hun har fra dag et været stærk og sund, og altid haft god tonus i kroppen.
Så hun er i god udvikling, bare forsinket. Og jeg glædes over det, at der sker noget...
Men nu vil småbørnspsykolog og småbørnspædagog også indover min datter og skal vurdere etc. Jeg kan simpelthen ikke have det!
Jeg bliver dårlig af alt den vurderen og kiggen på hende. Jeg føler de leder efter fejl, istedet for at glæde sig over hun er i udvikling.
(fortsættes)...............

Svar til dette indlæg

Fortsættelse.......... Frenik 15-02-12
kl. 22:37

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook