Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "MIN BABY" GRATIS

Læs den nye udgave af MIN BABY - et GRATIS magasin til dig med alt om det bedste vi har. Læs det gratis her

Georgina

08-01-2012 kl. 22:31

Set af 1093

bare rolig

det ser ud til at dem med størst indtægt skal beskæres i børnepenge.

...og så undrer det mig så mange der falder for symbolpolitik. Både starthjælp og børnepenge er faktisk ret små beløb i det store billede. Et langt større problem er alle de højtbetalte administrative stillinger, VKO fik indført i kommunerne, bla. til at kontrollere at kvoterne blev overholdt overalt. En akademikerløn er steget med 12,5 % indenfor få år, hvad der aldeles ukonkurrence-dygtigt. Løn- og forbrugsniveauets højde i DK er et langt større problem for dine børns fremtid end de børnepenge, der tilmed efter finansloven 2012, sandsynligvis målrettes børn og familier fra lidt dårligere kår. At de også kan få en god opvækst. Det rent menneskelige budskab i dét har jeg bestemt ikke ondt i røven over.

Dine børn får enormt meget i støtte allerede i skolegang, læge, skoletandlæge, institutioner (for selv om man betaler noget, betaler man jo langtfra den fulde omkostning). Så hvorfor lige have det dårligt over børnepengene?

Eventuelt kan du jo sætte dem ind på en konto, så dine børn har dem i den uvisse fremtid.

Dette er et svar til Børnefamilieydelse.

af MTM (08-01-2012 kl. 12:32)

Svar til dette indlæg

Enig Mette 09-01-12
kl. 18:53

Enig Mette 09-01-12
kl. 18:18

Enig Mette 09-01-12
kl. 08:06

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook