Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Grupper|Brevkasse|Blog|Konkurrencer
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
GRATIS! LÆS DET NYE GRAVIDA

Læs om vægttab under graviditeten, akupunktur som igangsætning og stjernebabyer på vej i det nye GRAVIDA. Læs det gratis her

Dreng eller pige?

FLOV

08-01-2012 kl. 21:29
Brugere

Tilføj

Nyeste

Set af 1085

forelsket i sit barn?

...jeg elsker min datter, men får aldrig den dr spontane "nååårh" følelse, når jeg ser på hende. Men det gør jeg med min søn. Min mand har det omvendt; er "småforelsket" i vores datter, men bliver ikke ramt i hjertekulen på samme måde af vores søn. Han siger at han aldrig har set mig se sådan på vores datter, som jeg gør på vores søn. Og jeg har omvendt aldrig set ham se ligeså rørt/stolt på vores søn som vores datter.

Min mand synes det er helt naturligt at det er på måde. Jeg har derimod altid dårlig samvittighed over at min søn føles som mere "min", hvorimod min datter ligner min mand mere, i hvert fald af udseende.

Jeg ved ikke om det ville være anderledes, hvis min datter lignede mig mere fysisk. Jeg tror det egentlig ikke - jeg er glad for at hun ligner min mand fordi jeg selv havde et problematisk forhold til min mor, som jeg lignede (hun over-identificerede sig selv med mig).

Jeg ved det ikke. Jeg ville bare ønske at jeg kunne føle mig "grebet" når jeg ser på min datter.

Har min mand ret? Er det "meget naturligt"? Er det ligefrem noget freudiansk (at det er "det andet køn"?)

Jeg er så bange for at min datter en dag opfanger det, og fortolker det som om jeg elsker hende mindre. Hvad jeg på ingen måde gør.

Suk....

Svar til dette indlæg
Rolig nu :-) Annemarie Olsen 11-01-12
kl. 11:53

Dreng eller pige?

Oversigt alle fora

Få en skøn babypakke

Få et lækkert babytæppe + farverig blomst fra Lamaze + sangbog med 52 sange og aktiviteter. Du skal kun betale 39 kroner i porto.

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2017

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Babyfree.dk | Babyklik.dk | Babyklubben.dk | Netbaby.no | Facebook