Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "DIT BARN" GRATIS

Læs den nye udgave af DIT BARN - et GRATIS magasin til dig med alt om de skønne unger. Læs det gratis her

CFBH

12-12-2011 kl. 10:14

Set af 1309

Endnu en version:o) (1)

Hejsan - og velkommen til tvillingeverdenen.

Jeg gik til omkring 38+3 (tænk - jeg kan ikke huske det helt præcist længere), hvor jeg fik planlagt kejsersnit. Tvilling A (dreng) vejede 4360g og Tvilling B (pige) vejede 3420g. Kom hjem på 4. dagen. Jeg ammede dem fuldt til 4 måneder, hvor A begyndte at få mere fast føde. B nægtede at indtage andet end modermælk direkte fra kilden indtil hun var 6 måneder, hvor hun så småt begyndte at smage på andre ting.

De fandt sig i at blive synkroniserede rigtig tidligt (et held for mig), så jeg har stort set hele tiden ammet dem dobbelt.

I starten sov de i en "rundstykkurv" om natten - svøbt og tæt sammen. I dagtimerne sov de i deres lifte - enten i barnevognen eller rundt omkring, hvor vi nu var (lissom Maias unger). Herefter i en junoseng med hovedet i hver sin ende. Derefter i en kravlegård - også med hovedet i hver sin ende. Tror først de fik deres egen seng omkring 10-måneders alderen.

Mht. køretøj, så elskede jeg min gammeldags Odder-tvillingevogn. Der kunne være vildt meget indkøb nedenunder:o), den var nem at trille rundt med og høj nok til, at jeg med min 188cm ikke fik ondt i ryggen af at trave gaderne tynde. Rent faktisk havde jeg indtil flere brugte eksemplarer, som ligefrem gik i arv til en anden tvillingemor her fra NB... Jeg fik aldrig en klapvogn til at fungere - men fik hurtigt en cykelanhænger/klapvogn (Corsaire XL), som jeg har brugt flittigt og først har solgt kort efter at børnene fyldte 7.

Dette er et svar til Spørgsmål..?

af lillebitte (02-12-2011 kl. 12:40)

Svar til dette indlæg

(2) CFBH 12-12-11
kl. 10:19

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook