Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "DIT BARN" GRATIS

Læs den nye udgave af DIT BARN - et GRATIS magasin til dig med alt om de skønne unger. Læs det gratis her

Joan

29-10-2011 kl. 11:05

Set af 1107

Hej igen-vi fik børstningen forevist "på

vej ud ad døren" af en fysserne der, efter et kursus på Synscenter Refsnæs, men jeg havde bare ikke mod på at gøre det selv, da vi kom hjem. Her lød forklaringen at det var en provokation/stimulering af nervenderne" som siden ville gøre barnet roligere, så det kunne modtage fx undervisning eller andet og ikke var urolig.
Siden fik jeg forevist og forklaret årsag til børstning af K's meget erfarne fys i BH. Hendes forklaring var at man stimulerer ur-hjernen til at "glemme" fx taktil skyhed, som K lider af- vel at mærke når andre vil have hende til at mærke på noget, som hun ikke vil.
Der findes børn, som ikke tåler at ærmerne bliver trukket op, at strømperne hænger i ål eller at tøjet er stukket sjusket ned i buskerne- og den uro det giver at tænke på ål, folder og irritation, gør at de ikke kan koncentrere sig om andet, hvorfor man kan "børste uroen væk" K blev børstet hver 2. time døgnet rundt (ikke nat) fra kl. 7, altså 7x pr døgn) og hun hylede og skreg de første ti? x, men jeg holdt ved, men det var svært at tie stille.
Nogle børn bliver "børstet" i munden også-det kan være dem, der, ligesom K er taktilt sky, hvor det er gået ud over munden også, så de har svært ved at spise (og de begynder ikke at spise fordi de bliver sultne) Her bruger man en frottévaskeklud, gør den våd, sætter den på fingeren og kører kluden hen ad gummerne på udvendig side og fra indvendig side på den ene sides kindtænder hen over ganen til den anden side af munden-det har jeg nu ikke prøvet.

Ingen nævneværdig nytte af børstningen på sigt, måske jeg skulle tale med fys igen.
MVH Joan:o)

Dette er et svar til Hej Joan

af Babymaj2011 (28-10-2011 kl. 12:37)

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook