Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "DIT BARN" GRATIS

Læs den nye udgave af DIT BARN - et GRATIS magasin til dig med alt om de skønne unger. Læs det gratis her

Joan

29-10-2011 kl. 09:43

Set af 857

Kære Hans- her bliver vi to så aldrig

enige :o)
Dog må jeg henholde mig til gældende lovgivning på området- og det kan ikke stå mere klart at børn med handicap eller andre vanskeligheder skal have den hjælp, som er påkrævet, alt andet er lovbrud. Du kan jo selv læse her:
http://www.socialjura.dk/index.php?id=7595&sub=5&cat=1&showpage=1&cHash=d5332fca48

DK underskrev i marts 2007 FN's handicapkonvention, og så skulle man mene at handicappede blev 100 % ligestillet med andre, som ikke er det, men nej! En god og klog kvinde, som jeg er stolt over at kende, korreksede mig og forklarede at den ENDNU ikke er indført i DK's love. Jeg skulle mene at når konventionen er underskrevet, så er den gældende, men sådan spiller klaveret ikke. Og det er noget svineri!

Børn med handicap/ vanskeligheder (fysiske/ psykiske/ sociale) skal ikke ringerestilles end børn uden- og da INGEN har bedt om at få at barn med vanskeligheder, skal barnet/ forældrene have al den støtte og opbakning for at bibeholde barnet i hjemmet, hvilket tjener både kommunekassen og familierne bedst.

Hans, det er sgu svært nok at have et handicappet barn, med de udfordringer det giver, men når man samtidig skal slås for hver eneste lille bitte del, er det fandeme tarveligt! Jeg ved godt at nogle har svært ved skelne mellem skidt og kanel, men det skal vel ikke ramme os, der godt kan finde ud af søge efter behov og ikke "fordi man kan"?

En bekendt har en fysisk og psykisk handicappet datter- hun er spstisk lammet og demed forkrøblet og hendes fødder ligeså. Moderen har søgt specielle sko, som skal søge at rette pigens fødder, men nej-
FORTSÆTTE

Dette er et svar til Kære Joan:

af Hans-2 (28-10-2011 kl. 22:38)

Svar til dette indlæg

Kære Hans 2 Fortsat.... Joan 29-10-11
kl. 09:55

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook