Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "DIT BARN" GRATIS

Læs den nye udgave af DIT BARN - et GRATIS magasin til dig med alt om de skønne unger. Læs det gratis her

Joan

28-10-2011 kl. 11:27

Set af 1352

Jeg har ikke hørt om Lars, men jeg har

"udført" en 14 dages kur på min datter. Børsten er en "operationsneglebørste" som kan købes på apoteket- den skal skylles grundigt, da den er påført sæbe.

Jeg vil virkelig anbefale dig at søge råd hos en, der har prøvet det og som kan vise dig, hvordan du udfører børstningen, i stedet for selv at gå igang. Det er/ kan være en temmelig grænseoverskridende handling for barnet, og det kan komme til voldsomme konflikter, uro, angst og ked-af-det-hed.

Har du en (børne)fysioterapeut, evt. gennem dit barns inst. hvor du kan søge råd og vejledning? Ellers find en, som kan hjælpe dig, så behandlingen bliver korrekt.

Du skal tie helt stille under forløbet.

Hvis barnet aldrig har prøvet det tidligere, så gør det uden på tøjet med børsten på langs i børsteretningen, som altid er på langs!- når/ hvis barnet er vant til behandlingen, er det på bar hud, børsten skal da vende på tværs, men stadig i længderetningen.

Aldrig børste maven, halsen og ansigtet.

Når børstningen er slut, skal du slutte af med faste, dybe tryk på ben og arme (tidligere skulle man trykke barnets led sammen= ledkompression) og så skal barnet hoppe ca 10- 20 gange efterfølgende= så er vi færdige.

Jeg vil nu stadig anbefale dig at finde en, som kan vise dig, hvordan man gør, så det ikke bliver "forkert"

Hvor bor du? Jeg bor i Kbh.

Mvh. Joan :o)
mor til Katrine på nu 7 år med multiple handicap.

Dette er et svar til Børste til børstekur / Larz Thielemann

af Babymaj2011 (28-10-2011 kl. 07:39)

Svar til dette indlæg

Hej Joan Babymaj2011 28-10-11
kl. 12:37

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook