Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 GRATIS!  LÆS DET NYE "GRAVIDA" GRATIS

Læs den nye udgave af GRAVIDA - et GRATIS magasin til dig med alt om den positive graviditet og fødsel. Læs det gratis her

git31

22-09-2011 kl. 11:59

Set af 264

Hvad med.....

denne her. Jeg plejer at lave den ene halvdel med sesamfrø (bruges som "boller" til pålæg. Den anden halvdel kommer jeg det fyld på jeg har lyst til. Mit yngligsfyld er, peberfrugt, tomater, løg, mozzarellaost og lidt krydderier.

Grov frokost-foccacia.

25 g. gær
7 dl. lunken vand
2 tsk. groft salt
50 g. flydende honning
1 dl. oliven¬olie
100 g. havre¬gryn
150 g. fuldkorns¬hvedemel
150 g. sigtemel
300 g. fint hvede¬mel

Opløs gæren i lunken vand. Tilsæt salt, honning og olivenolie. Tilsæt gryn og mel. Tilsæt melet lidt ad gangen, du skal måske bruge lidt mere eller lidt mindre.
Dejen skal have konsistens som tyk havregrød. Rør et par minutter, eventuelt på maskine og lad dejen hæve i 30 minutter, ved stuetemperatur.
Hæld dejen i en bradepande (ca. 30x40 cm), foret med bagepapir. Lad den hæve i yderligere 30 minutter.
Prik lidt i dejen med en våd finger og kom fyld på, lige det du synes om.
Kom til sidst lidt olie over brødet.
Bag brødet ved 200 grader, varmluft i cirka 45 minutter, eller til det er gennembagt.
Lad det køle af i formen.
Skær foccaciaen til sandwichboller eller i grove stykker til at spise, som den er.

Dette er et svar til madbrød

af anja (22-09-2011 kl. 09:40)

Svar til dette indlæg

Super lækkert Rafle 29-09-11
kl. 19:50

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook