Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Grupper|Brevkasse|Blog|Konkurrencer
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
GRATIS! LÆS DET NYE GRAVIDA

Læs om vægttab under graviditeten, akupunktur som igangsætning og stjernebabyer på vej i det nye GRAVIDA. Læs det gratis her

Barn nummer 2

lief

20-07-2011 kl. 14:41
Brugere

Tilføj

Nyeste

Set af 827

Har også 2 drenge

på 1 1/2 og 5 år og kan desværre nikke genkendende til meget af det du skriver. Dog vil jeg sige at konflikterne særligt er kommet efter lillebror er begyndt at kunne tage/ødelægge storebrors legtøj. Da lillebror var helt lille kom jalousien mest til udtryk at meget voldsomme kram og af og til chatten til lillebror, men nu får han virkelig mange hug (skubbes, nives , slås) og én på 5 er altså stærk i forhold til én på halvanden. Vi føler os også af og til magtesløse overfor konflikterne og har af samme grund ikke flyttet lillebror på samme værelse som storebror endnu, da vi er bange for at storebror vil skade ham.

Vi føler aldrig vi sidder ned. Hver for sig er de meget nemme, men sammen skal vi skille dem ad hele tiden. DEsværre har det fået den yderligere konsekvens at lillebror jo lærer hvad han ser, så han er begyndt at slå andre børn i vuggestuen og´samtidig er han meget bange for fremmede og jeg kan se at han også af og til frygter storebror (dukker hovedet når han kommer) Er meget ulykkelig over det og har faktisk ikke mange råd til dig, da jeg selv kæmper med det.

Vi går dog i noget familiebehandling (vores store har nogle særlige behov (kan selvfølgelig også have betydning)) hvor vi får noget råd og vejledning af familierådgivere. Prøv evt at kontakte familie og ungerådgivningen i jeres kommune. DEt er gratis at få noget rådgivning og ja, når de er så små måske sundhedsplejersken som en anden skriver.

Dette er et svar til Søskendejalousi - f*ck det er hårdt! 3

af So-lee (13-07-2011 kl. 12:10)

Barn nummer 2

Oversigt alle fora

Få en skøn babypakke

Få et lækkert babytæppe + farverig blomst fra Lamaze + sangbog med 52 sange og aktiviteter. Du skal kun betale 39 kroner i porto.

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2017

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Babyfree.dk | Babyklik.dk | Babyklubben.dk | Netbaby.no | Facebook