Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 GRATIS!  LÆS DET NYE "GRAVIDA" GRATIS

Læs den nye udgave af GRAVIDA - et GRATIS magasin til dig med alt om den positive graviditet og fødsel. Læs det gratis her

Anita79

17-07-2011 kl. 13:21

Set af 2151

Det lyder altså

slet ikke normalt i mine ører. Har aldrig hørt om sådan noget, og da slet ikke at det står på i så lang tid. Jeg er ked af at sige det, men hun må da have haft en eller anden oplevelse, der gør, at hun reagerer sådan! :(

Jeg tænker lidt, at hun nu er så gammel, at man burde kunne snakke med hende om det. Hvad er det, du ikke kan lide? Hvorfor bliver du bange/ked af det? Hvad tror du, der sker, hvis du tisser uden bleen? (og så selvfølgelig have nogle svar parat. Fx 'nå ja, men hvis du tisser på mig/dine bukser/gulvet, så skifter vi bare lige tøj/tørrer lige op'. Det er vigtigt, at hun føler, hun bliver hørt og hendes angst anerkendt, men at du fortæller hende, at der slet intet er at bekymre sig om.

En anden mulighed er at få hende blefri. Min egen datter på knap 3 har lige smidt bleen her i ferien, og hun var heller ikke så glad for at skulle af med den (har dog aldrig været hysterisk eller bange for at blive skiftet). Men jeg sagde til hende, at hun nu er en stor pige, der ikke skal bruge ble mere og tog den af. Efter kun 2 dage (hvor hun tit bad om at få bleen på og også blev ked af det, når hun tissede i bukserne, men hvor jeg stod fast og især IKKE gjorde et nummer ud af tis i bukserne; 'så skifter vi dem da bare lige, vupti vupti!' med et stort smil) havde hun lært at mærke, når hun skulle tisse og selv drøne ud på potten. Hun gad heller ikke sidde på hverken den eller toilettet inden! Men det er jo ikke så fedt at tisse i bukserne - så er potten at foretrække. ;)

Håber, du kan bruge mit indlæg til noget - og måske vil komme med en opdatering? :)

Anita

Dette er et svar til Angst, panik og hysteri når ble skal af

af Stine :o) (22-06-2011 kl. 09:13)

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook