Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "MIN BABY" GRATIS

Læs den nye udgave af MIN BABY - et GRATIS magasin til dig med alt om det bedste vi har. Læs det gratis her

Joan

29-06-2011 kl. 17:22

Set af 315

Kære Anette- jeg er mor til Katrine på 7

år imorgen :o) Katrine er 100% blind på v. øje og stærkt nedsat syn på h.- så nedsat at hun går under betegnelsen blind.
Hun har en masse andet at bøvle med oveni- det kan vi altid vende tilbage til. Jeg vil forsøge at forklare, men det kan man ikke rigtigt, det kommer an på en selv og på barnet.
Din søn har en klar fordel (set med mine øjne, naturligvis)- han kender til begreber og ved hvordan ting ser ud, for han har set dem, inden synet forsvinder helt. Han vil blive tilbudt kurser for nyblinde, når hans syn er så dårligt, at han ikke kan klare sig længere med synet.

Jeg synes, du skal tage kontakt til Dansk Blindesamfund- om ikke andet må de kunne sende jer videre i systemet, så I kan få den hjælp, som bliver nødvendig på sigt, men også så I kan få den vejledning, som du (og siden din søn) har behov for nu.

Vi har DK's bedste synskonsulent, som vi skal tage afsked med nu pga skolestart- konsulenten er super til at vejlede og rådgive- og det skal hun også til skole, frit etc.

Vi har været på 3 ell. 4 kurser på Synscenter Refsnæs i Kalundborg- for blindfødte børn og deres forældre (feb. 05), blinde børns sociale kompetencer i aug 05(det kan fx. være svært at få/ fastholde venner- sikkert ikke for din søn, for han har venner allerede inden synet forsvinder), og et OBSkursus, hvor min datters alder blev anslået (under ½ kronologisk alder)

Katrine skal på ferie med sin far, men engang i august, når hun er kørt ind på frit og i specialskole, vil jeg da gerne mødes med børn, så både du og din søn kan se vores måde at omgåes hende, hvis du forstår?

Knus Joan.

Dette er et svar til Synshandicap

af Anette (15-06-2011 kl. 22:38)

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook