Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "MIN BABY" GRATIS

Læs den nye udgave af MIN BABY - et GRATIS magasin til dig med alt om det bedste vi har. Læs det gratis her

Thrine

17-05-2011 kl. 09:03

Set af 860

Hindbær-skildpadde lagkage:

3/4 l fløde/cremefine
4 skildpadder
En pose hindbær (og lidt til pynt)
En sjat sukker
Flormelis til glasur

Pisk 1/4 piskefløde og bland 3-4 smeltede skildpadder i. Rør kun lige hurtigt rundt til det er næsten jævnt og så i køleren.

Pisk 1/4 piskefløde til flødeskum og bland en pose frosne, afdryppede (gem saften) hindbær i flødeskummet med en smule sukker (men den skal stadig være syrlig). Og i køleskabet med den.

Så lægger du bund, hindbærskum, bund, skildpaddemousse, bund og til sidst glasur (lavet af hindbærsaft og flormelis) og pynter siderne med flødeskum. Og pynter evt. toppen med friske eller forsigtigt-optøede hindbær.

Smelt skildpadderne i mikroovnen (de skal have kort tid, og resten kan du røre ud ved 'eftervarmen')

Hindbærene skal være optøede og afdryppede inden de blandes med flødeskummen!

Dette er et svar til skildpaddelagkage med hindbær

af trunte (10-03-2011 kl. 20:04)

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook