Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "MIN BABY" GRATIS

Læs den nye udgave af MIN BABY - et GRATIS magasin til dig med alt om det bedste vi har. Læs det gratis her

egernmus

20-04-2011 kl. 19:15

Set af 1557

NF i dag

Der lå en fin lille baby derinde og sprællede lystigt :-) Nakkefolden var fin, kun lidt over 1 mm, og der så umiddelbart ud til at være næseben. Men pga. min alder + en forhøjet værdi i blodprøven endte vi med en risikovurdering på 1:133. Ikke så fantastisk :-( Men trods alt dobbelt så godt som den risiko på 1:68 jeg havde alene i kraft af min alder....

Så vi er blevet tilbudt en moderkageprøve og har nu påsken til at overveje i, om det er noget, vi vil. Umiddelbart er vi noget bekymrede for, om den vil gøre mere skade end gavn - ikke mindst pga den blodfortyndende behandling og risikoen for hhv blødning fra moderkagen eller for blodpropper i moderkagen, hvis jeg holder pause med medicinen..... Og overordnet set er der jo også en risiko for abort på ca. 1:100 forbundet med moderkageprøven.

Så jeg tror måske, vi tager chancen og satser på, at der kommer et sundt og rask barn. Det er der trods alt en sandsynlighed på over 99 % for!

Mvh Eva

Svar til dette indlæg

Kender det... <:3)- 27-04-11
kl. 09:23

hej egernmus 6*drengemor 26-04-11
kl. 21:05

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook