Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 GRATIS!  LÆS DET NYE "GRAVIDA" GRATIS

Læs den nye udgave af GRAVIDA - et GRATIS magasin til dig med alt om den positive graviditet og fødsel. Læs det gratis her

LB

14-04-2011 kl. 10:27

Set af 1569

Hjælpe sit barn til at få (nye) venner?

Kære alle,
Jeg håber, I kan hjælpe med nogle gode råd til, hvordan jeg bedst hjælper min dreng på 5 år til at få nye venner.
Han skal starte i fritidshjem d. 1 maj og skole efter sommerferien. Han har haft en bedste ven siden vuggestuen, men det virker som om, de er ved at glide fra hinanden (min dreng bliver fravalgt). Han er ret påvirket af dette, men også meget interesseret i at vi laver legeaftaler med andre. Så det gør vi og har gjort siden jul. Alligevel virker det som om, han ikke rigtig kan finde sig selv og sin plads i børnehaven i øjeblikket, og han knytter sig ikke rigtig til nogle af de andre børn. Når vi har nye børn med hjemme til leg, så går det både op og ned. Nogen gange virker det som om, han ikke rigtig gider lege med dem, vi har inviteret med hjem, og det er jo ikke et godt udgangpunkt for at få nye venner. Han ser meget op til et par af de populære drenge i børnehaven og vil meget gerne lege med dem, men det virker ikke helt som om, at de gider ham lige så meget, som han gider dem.
Alt dette resulterer i, at min dreng i øjeblikket er frustreret og ikke altid glad for at komme i børnehave. Han er begyndt at få ondt i maven og ondt i hovedet om morgenen, hvilket jeg ser som et muligt tegn på, at han ikke rigtig tvives der i øjeblikket.
Jeg vil helt vildt gerne hjælpe ham med at få nye venner, men føler mig lidt på herrens mark. Hvordan hjælper man bedst? Er der overhovedet noget, man kan gøre, eller må han selv finde ud af det? Er der andre, som har oplevet noget lign, og hvordan løste det sig?
På forhånd tak for gode råd og kommentarer.

Svar til dette indlæg

hej med dig J 17-06-11
kl. 22:40

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook