Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 GRATIS!  LÆS DET NYE "GRAVIDA" GRATIS

Læs den nye udgave af GRAVIDA - et GRATIS magasin til dig med alt om den positive graviditet og fødsel. Læs det gratis her

Monica

20-03-2011 kl. 22:24

Set af 1354

Enuresis nocturna – Vådligger

Hej mig. Det her fandt jeg inde hos radiodoktoren.dk.

"Nogen børn sover så dybt, at de slapper fuldstændig af, også i deres lukkemuskler, og når blæren bliver fyldt, er der så lille modstand i lukkemusklerne, at en rygmarvsrefleks slapper dem af, og urinen kommer i sengen. Det er dels et spørgsmål om modning af nervesystemet og alle dets signaler og reflekser, og dels det, at urinen hos børn ikke bliver så koncentreret som hos voksne om natten på grund af en for lille produktion af det antidiuretiske hormon ADH.
Modningen af nervesystemet sker hos nogen børn så sent, at de når at blive skolemodne".

"Normalt vil det antidiuretiske hormon ADH sørge for, at vi ikke taber for meget væske med urinen ved at koncentrere urinen, så den bliver mørkere og mere sparsom. Men ved mangel på ADH bliver urinen helt lys og rigelig, og blæren kan hurtigt blive overfyldt om natten. Den bedste behandling af børn, der er vådliggere, er derfor at give dem en lille dosis antidiuretisk hormon før sengetid ved at puste det op i deres næse. Man bruger stoffet desmopressin (Minirin R, Desmopressin R). Med alderen plejer børnene at kunne undvære det i takt med, at deres hormonsystem bliver mere modent".

Håber du kan bruge det til noget.
Knus Monica

Dette er et svar til Natble af hvornår??

af 3styks*** (18-03-2011 kl. 10:19)

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook