Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "MIN BABY" GRATIS

Læs den nye udgave af MIN BABY - et GRATIS magasin til dig med alt om det bedste vi har. Læs det gratis her

Mille76

10-03-2011 kl. 11:57

Set af 447

Vi valgte

at få lagt ét æg tilbage, da vi også havde én i forvejen. Men efter rigtig mange mislykkede forsøg, valgte vi at få lagt to æg tilbage og så blev jeg gravid med tvillinger.

I dag er de 15 måneder og den store 5 år. Vi synes det første år (særligt de første 4 måneder) var vildt hårdt. Men børn og forældre er jo forskellige. Da vi fik vores den store, synes vi, at det var rigtig let og min barsel føltes som én lang ferie. Sådan er der mange første-gangs forældre, som ikke har det. Nogle tvillingeforældre synes ikke, det er særlig hårdt at få tvillinger. De fleste tvillingeforældre, som jeg kender, synes dog også at det er hårdt arbejde.

Så hvad er mit råd? I din situation tror jeg, at jeg ville vælge ét æg i første omgang. Tvillinger tager rigtig meget tid og det gør en to-årig også. Men det skal selvfølgelig gøres op med: hvor meget arbejder din mand, hvor mange børn vil I gerne have, hvor mange forsøg skal I bruge og hvad siger jeres økonomi (både ift. antal forsøg, men også til udgifter til tvillinger).

Held og lykke med beslutningen. Tvillinger er fantastiske men også hårdt arbejde ;-)

Dette er et svar til En eller to?

af Twins? (10-03-2011 kl. 10:30)

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook