Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Grupper|Brevkasse|Blog|Konkurrencer
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  DIT BARN - GRATIS MAGASIN TIL DIG

Læs forårs/sommerudgaven af magasinet DIT BARN - 54 siders GRATIS magasin til dig med alt om de skønne unger! Læs det gratis her

Bleafvænning

AB78

28-02-2011 kl. 21:04
Brugere

Tilføj

Nyeste

Set af 944

min erfaring

Da min søn var samme alder, og ellers var renlig, gik han også stadig med ble. Det var en kæmpe tryghedsfaktor, at han havde den på.
Han havde ingen interesse i at begynde på at træne i toiletbesøg, ville faktisk ikke. Vi gjorde det sådan, at når han tissede fik han 1 lille vingummi, og når det var bummelum, 1 smarties. Altså ikke en pakke, men et stk. Og det virkede bare rigtig godt, det motiverede. Vi brugte liberos up and go, så det var nemt, og til sidst brugte han slet ikke bleen, så det var bare en ekstra underbuks.
Men han ville bare ikke af med bleen, selvom han ikke brugtue den, han var nærmest panisk, når vi snakkede om det. Så en dag, da vi kørte hjem fra børnehaven, spurgte jeg ham, om han ville bytte bleen, for et stort påskeæg. Det ville han, så vi kørte hen og købte påskeægget. Da vi kom hjem, ville han have det, men ikke af med bleen. Det gik jeg selvfølgelig ikke med til, og så gav han sig alligevel, og så var det slut med ble.
Vi valgte, at han ikke skulle have ble på om natten, for så kunne vi godt glemme alt om, at få den af ham næste morgen. Og han havde heller ikke brugt bleen om natten i en periode.
Jeg syntes ikke i skal presse jeres søn hver dag, ved at prøv at tage bleen fra ham, det skal være enten eller. Og "hundetræning" med belønning virker altså. Det kan også være stjerner eller klistermærker i en tisse/prutte bog. Måske i lige skal give ham en uge først, hvor der ikke er fokus på bleer, så han lige får en pause, inden i prøver igen.
Det gode ved at de er så gamle, når bleen smides, er at der ikke er ret mange uheld. Held og lykke

Dette er et svar til Angst for at få bleen af.

af Mulle (28-02-2011 kl. 14:28)

Bleafvænning

Oversigt alle fora

Få en skøn babypakke

Få et lækkert babytæppe + bogen Skal vi lege? + knitrebogen Gården. Du skal kun betale 39 kroner i porto.

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2018

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Babyfree.dk | Babyklik.dk | Babyklubben.dk | Netbaby.no | Facebook