Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 GRATIS!  LÆS DET NYE "GRAVIDA" GRATIS

Læs den nye udgave af GRAVIDA - et GRATIS magasin til dig med alt om den positive graviditet og fødsel. Læs det gratis her

Kirser

18-02-2011 kl. 23:39

Set af 1552

Hjemmegående mor og børn

Min mand og jeg overvejer kraftigt at tage vores børn ud af institution. Jeg ved, at et par af jer herinde har jeres børn hjemme, så jeg håber, at I vil dele ud af visdom ;o)

Hvad er jeres erfaring med at tage børn ud af institution? Min 2-årige tror jeg ikke vil savne institutionen, men mine 4-årige tvillinger har trods alt knyttet sig til enkelte børn og voksne...hvordan har I grebet det an?

Hvordan sørger I for venskaber udenfor søskendeflokken? Jeg har tjekket lidt om legestuer for børn op til 6 år men synes umiddelbart det virker svært at overskue. Ville egentlig helst mødes privat med en eller to andre hjemmegående hvis de ellers er til at finde.... Hvad gør I?

Jeg er slet ikke i tvivl om, at jeg gerne vil have børnene hjemme, men så kan jeg alligevel blive usikker på, om jeg vil formå at give dem de udfordringer og muligheder de har brug for. Jeg kan jo ikke lige lave kunstprojekt eller skolegruppe eller tage i zoo. Og hvordan skaber jeg plads til "alene"-tid. Lige nu får de hver en ugentlig fridag, og når en er syg eller skal til læge, tandlæge el så er det jo nemt, for så er de andre i institution. Ta'r I altid hele flokken med, og hvornår har I alenetid med hvert barn?

Hvad med skolestart....hvordan har det været for barnet at skulle ud i sfo/skole efter at have været hjemme?

Kirser - mor til William (aug.04) Silas (dødfødt feb.06) Simon og Karen (jan.07) David (nov.08) og Clara (dec.10)

Svar til dette indlæg

Hej igen sassy 24-02-11
kl. 14:13

Kan kun anbefale... <:3)- 20-02-11
kl. 16:33

...... m1m2m3m4m5 20-02-11
kl. 15:08

...... sassy 19-02-11
kl. 19:44

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook