Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "MIN BABY" GRATIS

Læs den nye udgave af MIN BABY - et GRATIS magasin til dig med alt om det bedste vi har. Læs det gratis her

Ditte Maj

11-02-2011 kl. 12:28

Set af 1594

Tak for dit svar

Såvidt jeg forstår dig, bruger du begreberne naturligt/unaturligt udfra en biologisk referenceramme. I den optik kan man selvfølgelig (som dig) give udtryk for, at kvinder statistisk set biologisk er mere fertile i 20erne end i 30erne og opefter. Fred være med det. Biologisk er der selvfølgelig - ligesåvel som psykologisk, økonomisk, parforholdsmæssigt osv. - statistisk set nogle alderstilknyttede forskelle på (eller afængigt af), hvornår man bliver forældre (og det gælder for så vidt både mænd og kvinder).
først vil jeg lige sige: Jeg føler mig hverken ramt eller stødt på min person af diskussionen "hvornår er man en ung mor" - heller ikke af dit synspunkt som sådan. Selv er jeg både blevet mor i 20erne og nu som 33årig er jeg i dag 40+0 - så kom dog ud, baby. Jeg er både blevet mor som studerende på SU i lille lejlighed på 3.sal og nu som cand.pæd.fil med gang i konsulentkarrieren i patriciavilla. Jeg er hvad angår min barslende alder så gennemsnitligt kedelig, at det aldrig har kunnet løfte øjenbryn, hverken i den ene eller anden ende. Og heller ikke hos mig. Jeg vil dog gerne lige prøve at forklare dig, hvad det var, jeg reagerede på med en øv-følelse. Jeg blev trist over din gentagne brug af formuleringer, der henviste til graviditet mv. i 30erne som "unaturligt" eller "ikke naturligt" - husker det ikke præcist, og din fremhævelse af graviditet i 20erne som "naturligt" eller "mere naturligt". Min holdning er: Det kan være vanskeligt nok at være kvinde (mor, arbejdende, elskerinde, veninde, kok og alt det andet) som det er............Fortsættes

Dette er et svar til Om hvorvidt man skal have...

af chael (08-02-2011 kl. 21:42)

Svar til dette indlæg

Tak for dit svar 2 Ditte Maj 11-02-11
kl. 12:42

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook