Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Grupper|Brevkasse|Blog|Konkurrencer
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
GRATIS! LÆS DET NYE GRAVIDA

Læs om vægttab under graviditeten, akupunktur som igangsætning og stjernebabyer på vej i det nye GRAVIDA. Læs det gratis her

Bleafvænning

kisser1984

09-02-2011 kl. 14:23
Brugere

Tilføj

Nyeste

Set af 782

Flere ting spiller ind!

Sådan helt generelt synes jeg da det er et problem, hvis personalet i børnehaverne opfatter forældrene som dårligere forældre fordi deres barn ikke er renligt som tre-årig! Som jeg ser det er der nemlig andre ting der også spiller ind på det stigende antal børn der bruger ble når de starter i børnehaven. Jeg tror faktisk ikke at børnene bliver meget senere renlige nu end for 10 år siden. Tilgengæld starter børnene nu tidligere i børnehave end før. Indtil for få år siden var det 2 gange årligt at børnene skiftede fra dagpleje til børnehave, dvs. de ofte har været omkring 3½, hvor det nu er allerede den måned de fylder 3. Måske der skal findes en af årsag her? Det jo tit netop i det halve år børnene bliver renlige!

Om bleerne er for behagelige ved jeg ikke, for jeg har ikke prøvet dem. Men hvis man mener det, så findes der jo også bleer, hvor den våde følelse er bevaret, netop for at barnet kan mærke det.

Jeg tror dog ikke altid det er nogen fordel presse renlighed ned over hovedet på barnet og jeg er også sikker på at nogle børn vil fortsætte med at have konstante uheld fordi de fysiologisk ikke er klar. Der er jo en grund til at nogle f.eks. er sengevædere helt op i 10-års alderen!
Jeg har selv en datter på to, som det sidste år har vist interesse for potten og hun har fået lov til at komme på når hun ville, og også rendt uden ble med jævnligt, men hun har under ingen omstændigheder været klar til rigtig pottetræning før nu for det har virkelig skræmt hende hvis hun er kommet til at tisse uden ble på (og det er altså ikke fordi vi har skældt hende ud, tværtimod!)....

Dette er et svar til Svar til Mette

af Den skarpe pen (07-11-2010 kl. 08:26)

Svar til dette indlæg
2 kisser1984 09-02-11
kl. 14:33

Bleafvænning

Oversigt alle fora

Få en skøn babypakke

Få et lækkert babytæppe + farverig blomst fra Lamaze + sangbog med 52 sange og aktiviteter. Du skal kun betale 39 kroner i porto.

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2017

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Babyfree.dk | Babyklik.dk | Babyklubben.dk | Netbaby.no | Facebook