Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 GRATIS!  LÆS DET NYE "GRAVIDA" GRATIS

Læs den nye udgave af GRAVIDA - et GRATIS magasin til dig med alt om den positive graviditet og fødsel. Læs det gratis her

Maiaz17

25-01-2011 kl. 22:14

Set af 1413

Ved ikke om du kan bruge..

..mine tanker omkring det. Men jeg genkender al for tydeligt "der er mere i hendes kop", "Hvorfor må hun få først" osv..det er belastende.

Vores enæggede piger er MEGET obs på, hvem der får lov til hvad, hvem der er bedst til, og hvis tur det er... De bruger en del energi på at sikre sig, at de ikke bliver snydt for noget. Til gengæld leger de sammen og er hinandens bedste venner. De går i samme BH, hvor der kun er 30 børn og dermed ikke stuer.

De skal gå på samme skole, men i hver sin klasse - fordi vi synes de skal have "fred" for den evige overvågning og frygt for at gå glip af noget i forhold til søster. Jeg vil også gerne have at de lærer at begå sig blandt andre børn, uden at have søster med på sidelinjen. De kan ses i frikvartererne og det kan give en vis tryghed - men dagligdagen vil jeg gerne have bliver "konkurrencefri", så de har ro til alt det andet man skal i skolen. Mine børn er stærke og gode til at knytte bånd til andre, og jeg synes de trænger til at prøve sig selv af uden søster i baggrunden. Derudover bliver de altid sammenlignet af omgivelserne fordi de er ens - og jeg orker ikke, at der bliver en "hende den søde" og "hende den sure" eller "hende den kloge" og "Hende den dumme"...De skal bare være Sandra og Nikoline og opleve verden uden klon.
Men det er vores børn. Jeres er måske helt anderledes. Hvad taler for at holde dem sammen? Og hvad taler imod?
Hilsen Maia

Dette er et svar til tvillinger skolestart

af he-ja (jannie) (25-01-2011 kl. 21:58)

Svar til dette indlæg

skolestart Mettemy 04-02-11
kl. 23:07

hvor er det svært - i har jo alle ret... Jannie 02-02-11
kl. 13:00

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook