Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "MIN BABY" GRATIS

Læs den nye udgave af MIN BABY - et GRATIS magasin til dig med alt om det bedste vi har. Læs det gratis her

vistma

21-01-2011 kl. 10:11

Set af 985

arbejder og alene med 1 barn

Jeg tjener "så meget" at der stort set ikke er noget der hedder tilskud, i kvartalet modtager jeg sammenlagt 3100 i tilskud for at være enlig, boligsikring og tilskud til SFO, så det er ikke meget, men tilgengæld har jeg en god løn.

Mit rådighedsbeløb når alt er betalt er på 2000 kr. til tøj, mad og sjov, så jeg er på trods af god uddannelse og godt job stadig lige så "fattig" som hvis jeg var på kontanthjælp.

Har dog en bil, så kan derfor ikke betegnes som fattig, da den jo både koster med forsikring, afgift og benzin, men uden den kunne jeg ikke have mit job, så det er et valg jeg har taget at have den og derfor piver jeg heller ikke over vores lave rådighedsbeløb.

Tror som en anden skriver, at der handler om overskud og planlægning og bestemt prioritering.
Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har brugt 1 kr. på mig selv, til gengæld kan jeg finde penge til at min datter får noget hun brændende ønsker, men så lever jeg også af vand, havregrød og rugbrødsmadder de 2*3 dage om måneden hun er hos hendes far.
Jeg køber ikke gaver til veninders fødselsdage, ej heller familiens, kun børn får gaver, for ellers har vi ingen penge.

Hvad er dit rådighedsbeløb? (nu spurgte du jo om vores :)

Dette er et svar til enlig mor og økonomi

af karina (16-01-2011 kl. 16:17)

Svar til dette indlæg

det er incl. vistma 21-01-11
kl. 10:13

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook