Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Grupper|Brevkasse|Blog|Konkurrencer
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
GRATIS! LÆS DET NYE GRAVIDA

Læs om vægttab under graviditeten, akupunktur som igangsætning og stjernebabyer på vej i det nye GRAVIDA. Læs det gratis her

Amning

ældremor

19-01-2011 kl. 18:22
Brugere

Tilføj

Nyeste

Set af 834

Det kan du godt

Jeg kunne kun amme mine 2 store i hhv. 4 og 5 uger, så var de også fuldt på flaske.
Men min yngste ammede jeg indtil hun var 1 år
Så jeg har været der hvor du er nu, og man kan sagtens selv om det ikke er lykkedes første gang.
Det jeg gjorde anderledes var følgende.
1 Lad være med at købe flasker og MME, for så har man besluttet sig på forhånd.
2. Sørg for masser af god fed creme og smør brøstvorterne flere gange om dagen, et par mdr før fødsel.
3. Vær enig med din kæreste/mand, at amning er vigtigst, og han må tage over så du kan bruge den tid det tager, at få den igang..
4 Lad være med at lege verdensmester og lad være med at book tiden efter fødslen med mange besøg.
Når du har født.
1 Lig den lille til så tit som muligt
Sørg for at luft tørre brysterne og smør med creme efter hver amning
2 Vær forberedt på at tiden hvor man skal bide tænderne sammen og lægge til, ikke kan undgås men går over hurtigt..
Lad være med at tro at baby kan nøjes med mad hver 3-4 time. Det kan amme børn ikke i starten.
3 TRO PÅ DIG SELV
4 Lad være med at lytte til alle mulige råd.. du ved bedst selv.
5 allier dig med din sundhedsplejerske, det gjorde jeg, og hun kom da min datter var 4 uger på ekstra besøg, fordi jeg vidste det var der det var gået galt de 2 første gange..

Hvis du vil det, er jeg sikker på det lykkedes.. amning tager tid.. brug den tid og lad alt andet vente..
Som sagt ammende jeg min på 1½ år til hun var 12 mdr, og det viste sig at det nærmest var rent fløde jeg havde i brysterne.. hun var en lille bamse som efter kort tid sov om natten også
Ann 27+4

Dette er et svar til frygter igen ikke at kunne amme

af anonym (19-01-2011 kl. 09:07)

Amning

Oversigt alle fora

Få en skøn babypakke

Få et lækkert babytæppe + farverig blomst fra Lamaze + sangbog med 52 sange og aktiviteter. Du skal kun betale 39 kroner i porto.

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2017

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Babyfree.dk | Babyklik.dk | Babyklubben.dk | Netbaby.no | Facebook