Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 GRATIS!  LÆS DET NYE "GRAVIDA" GRATIS

Læs den nye udgave af GRAVIDA - et GRATIS magasin til dig med alt om den positive graviditet og fødsel. Læs det gratis her

Joan

09-01-2011 kl. 20:28

Set af 371

Vores datter opførte sig, i en alder af

3 år, som en teenagepige- pludselige og spontane grådanfald, hidsighed og "virkede bare underlig"
Jeg fandt efter vores sommereferie en knude i hendes v. bryst- og med alle andre defekter blev jeg skidebange og gik til egen læge, som havde set det på babyer af begge køn pga mors hormoner i mælken, og på drengebørn i præpuberteten- vi fik en henvisning til afd. f. sjældne handicap, som vi hører til i forvejen, og efter noget debat, specielt fra min side, fik vi en tid 2 dage senere.
Vi blev udspurgt mht til menses og svedlugt og hårvækst (i skridtet og under armene), men der var heldigvis kun den knude.
Hun fik taget rtg-billede af sin ene hånd, der kan vækstzonerne ses og ud fra dem beregnes den fysiske alder (K var lige blevet 3, men hendes krop var 4 år 7 måneder- 5 år) og i nov gennemgik hun fastende en 3 timers hormontest, hvor svaret var at hun var gået i puberteten.
For at "booste" den tidlige pubertet hos hende fik hun en Procrensprøjte i det ene lår dag 0, dag 14 og dag 28 og så hver 4. uge- siden skulle hun dog have hver 3. uge for at holde hormonerne på et normalt niveau.
Medicinen blev komprimeret for godt et år siden, og kan nøjes med hver 12. uge. Kanylen skal lægges mellem fedtet og musklen og gives langsomt- og det gør ondt- og kommer nålen lidt for langt ind, altså i musklen, føles det som en fibersprængning. Vi bruger Emlaplaster for at modvirke smerten når nålen går ind.
Hun skal gennemgå endnu en hormontest til feb. for at se om frekvensen er ok eller om den skal øges til hver 10. ell 11. uge- og hun får lagt venflon i fuld narkose.
Skriv, hvis ?

Dette er et svar til Tidlig pubertet

af Ano (08-01-2011 kl. 18:21)

Svar til dette indlæg

Tak for svar Ano 09-01-11
kl. 20:46

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook