Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Grupper|Brevkasse|Blog|Konkurrencer
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
NYT! MIN BABY - LÆS DET GRATIS NU

Læs efterårsudgaven af magasinet MIN BABY - 134 siders GRATIS magasin til dig med alt om det bedste vi har.

Børn med handicap/misdannelser

Frenik

09-01-2011 kl. 09:44
Brugere

Tilføj

Nyeste

Set af 2014

Ang. min datter født uden hjernebjælken!

Hej
Jeg kan se længere tilbage i oktober at Joan har skrevet for at høre om jeg har født?
Ja, det har jeg. Det gjorde jeg d. 8 okt. efter igangsættelse. Lille Mathilde kom til verden som en umiddelbart sund og stærk pige. Vi troede alt var godt og hun fejlede da ikke noget, iflg. vores overbevisning.
Så blev hun scannet i hovedet, 3 dage gammel, som planlagt.
Her konstaterede man at hun manglede hjernebjælken/broen mellem hø. og ve. hjernehalvdel. Vi blev dybt kede af det, for hvad ville det betyde og ville hun kunne leve, var hun retarderet???..... Alt kørte rundt i ens hoved.
Hun er blevet undersøgt grundigt efterfølgende for bl.a. misdannelser, men intet er fundet. Alt andet i hjernen er også normalt. Hun er screenet for et hav af sjældne stofskiftesygdomme, som kan forårsage at hjernebjælken ikke bliver dannet, og hun fejler intet her.
Hun kan leve helt fint uden hjernebjælken, men kan få lidt indlæringsvanskeligheder, idet hendes hjernehalvdele arbejder hver for sig. Men rent intelligensmæssigt er hun normal. Tale og gå, kan også blive forsinket, men det er ikke sikkert.
Børnelægen tror på at hun ikke får de store problemer, da hun nu 3 mdr. gammel er udviklet fuldstændig normal. Er en glad og stærk kropslig pige. Elsker at ligge på maven, allerede fra kun 1 dag gammel. Er meget stærk her.
Hun har 2 øreflipper der krøller lidt opad og en lille smule breddeøget mellem øjnene, men altså ikke noget abnormt. Men nu har vi været til kontrol hos børnelægen ifredags, og han ved ikke rigtig om hun kunne have et syndrom. Fortsættes....................

Svar til dette indlæg
Fortsættelse................... Frenik 09-01-11 kl. 09:47

Børn med handicap/misdannelser

Oversigt alle fora

Få en GRATIS babypakke

Du får et skønt puslingetæppe fra Hjorth + en farverig blomst fra Lamaze + Den lille bog om sprog.

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2014

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Babyfree.dk | Babyklik.dk | Babyklubben.dk | Netbaby.no | Facebook