Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 NYT!  LÆS DET NYE "DIT BARN" GRATIS

Læs den nye udgave af DIT BARN - et GRATIS magasin til dig med alt om de skønne unger. Læs det gratis her

Ann#

02-12-2010 kl. 20:57

Set af 1316

Direkte kontakt

er lidt svært da der desværre er mange fuskere rundt omkring.

Lokalt? Prøv at hører din præst eller sundhedsplejeske.

En led længere ude, kontakt mødrehjælpen, dansk folkehjælp eller ligende og lad dem sende videre. Umilbart foretrækker jeg folkehjælpsmåde at gøre det på da det kræver en underskrift fra ens kommune at man har et reelt behov. Hvis det er mere end kun her i julen, så har nogle mødrehjælps afdelingen er mentor ordning hvor en mor der knokler for at komme ud af det sociale system får en mentor, simpelthen en positiv rollemodel der kan støtte igennem den proces det er at bryde mønsteret.

Problemet er mange synes det er pinligt at søge julehjælp. I min virkelige verden er der ingen der aner at jeg søger, kun i et forsøg på at bryde tabuet jeg står ved det herinde. Det er noget lettere end på hjemmebanen.

Hvis du vælger at støtte en familie skal du kunne rumme ufornuftige beslutninger og det kan være svært. Familier med en håbløs økonomi der vælger at skifte fjernsynet ud med en fladskærm fordi der er råd når børnepengene kommer f.eks, og 3-6-8 uger senere har svært ved at få råd til mad. Eller fravælger at lade børn deltage i sport, fødselsdage eller ligende.

Det er sjældent kun penge der er et problem i en resource svag familie.

SIdder og forbereder et foredrag og lige netop det her emne, set fra bruger siden. Så blev vidst et meget bredt svar.

Ann- Nicklas snart 9, Athena 7 og Zackarias 3 ½, langtidssygemeldt på kontanthjælp med ptsd og indstillet til pension.

Dette er et svar til Hvor får man kontakt til....

af Charlotte (02-12-2010 kl. 20:48)

Svar til dette indlæg

Jeg er nysgerrig lillemy60 02-12-10
kl. 21:45

er godt klar over... Charlotte 02-12-10
kl. 21:13

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook