Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Grupper|Brevkasse|Blog|Konkurrencer
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 GRATIS!  LÆS DET NYE GRAVIDA

Læs om søvn, træthed og barselsgaver i det nye GRAVIDA. Læs det gratis her

Amning

ældremor

20-11-2010 kl. 22:54
Brugere

Tilføj

Nyeste

Set af 931

Venter nr 4

Hej Malene
Jeg venter mit 4 barn i april.
Mine 2 ældste blev kun ammet til de var hhv 4 og 5 uger, til min store fortvivelse.
Da nr 3 kom for 16 mdr siden, var det vigtigste for mig at kunne amme hende, og det lykkedes faktisk og vi stoppede life før hun blev 1 år.
Det jeg gjorde forskelligt i forhold til de 2 første gange var

1. Når hun bad om mad, fik hun det, uanset hvor tit det var(om natten sov hun næsten altid, fordi hun blev fyldt op om dagen)
2. Nægtede at lytte til alle "velmennende" råd. såsom, hun kan da ikke være sulten igen allerede :0)
3. Lavede en ekstra aftale med SP da hun nåede den alder hvor det gik galt med de 2 andre, så jeg kunne se frem til det med tryghed.
Undlod helt at give hende nogen form for sutteflaske og erstatning.
4 De perioder hvor man ved at mælke mængden ændrer sig, lagde jeg hende ekstra til.
5. Sørgede for så få aftaler som muligt i starten, så vores hverdag ikke blev stresset.
Som sagt lykkedes det, og hun endte ud med at blive en rigtig lille basse.
Hun startede først med at bruge sut da hun var 6 mdr , men det var ikke med vores gode vilje. Hun fik den tilbudt lige fra hun var et par dage gammel, men ville først have den da hun var 6 mdr.

Jeg ser frem til den næste og ved, at denne gang kommer jeg til at amme ligeså længe, men herhjemme er både jeg og deres far også indstillet 100 % på at amning er det vigtigste, så må alt andet vente.
Jeg vil ikke risikere at det ender som mine 2 ældste :0)
Held og lykke med den lille.
Hilsen Ann mor til 3 piger og endnu en pige på vej

Dette er et svar til Spørgsmål om sut ?

af Malene (11-11-2010 kl. 14:05)

Amning

Oversigt alle fora

Få en skøn babypakke

Få et lækkert babytæppe + bogen Skal vi lege? + knitrebogen Gården. Du skal kun betale 39 kroner i porto.

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2018

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Babyfree.dk | Babyklik.dk | Babyklubben.dk | Netbaby.no | Facebook