Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Grupper|Brevkasse|Blog|Konkurrencer
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
GRATIS! LÆS DET NYE GRAVIDA

Læs om planlagt kejsersnit, fosterstilling og gode råd mod kvalme i det nye GRAVIDA. Læs det gratis her

Graviditet udenfor livmoderen

kamian

16-11-2010 kl. 13:10
Brugere

Tilføj

Nyeste

Set af 1287

Min historie

Den 21. okt 2010 er der to tydelige streger på testen (6 dage efter ægløsning). Nøj, hvor var vi glade; endelig skulle vores datter være storesøster.
Min læge mente at jeg havde testet positiv alt for tidligt ift ægløsning, og den 5/11 skulle jeg til terminsscanning. Men der var ingenting i min livmoder. Heller ikke på nogen af æggelederne. Den næste uge gik jeg til kontrol på hospitalet hver 3. dag og fik målt HCG tallet og blev scannet. Mit tal lå stabilt på 9000 over ugen. Men der var stadig ikke noget at se nogen steder, og jeg havde ingen smerter overhovedet.
Så mandag d. 15 nov scannede de igen, og efter ca 20 min finder de graviditeten helt oppe på højre æggeleder, skjult af æggestokken. Jeg kommer akut på operationsbordet, hvor de fjerner min højre æggeleder og en 8x8 cm stor graviditet i den! På dette tidspunkt er jeg 6+0 i graviditeten.
Ifl kirurgen ville æggelederen være sprunget indenfor de næste 24-48 timer, da den var på bristepunktet.
Det hele taget i betragtning, har jeg det godt. Kirurgen fortæller at jeg i mine tidlige teenageår (det må så være efter de 17 år ;-) har haft en klamydiainfektion, som jeg selv har bekæmpet, men den har lavet arvæv på højre æggeleder. De tre graviditeter jeg har haft tidl der har siddet rigtigt, er simpelthen kommet fra den venstre æggeleder, som er helt fin og rask :-O
Ja det er jo lidt vildt at tænke på det ville være sket før eller siden, men er glad for at jeg er sluppet godt ud af det, og uden de forgående smerter. Jeg har lidt postoperative smerter. Efter mens kan vi prøve igen :-) Dejligt! Jeg er fuld af håb :-)

Graviditet udenfor livmoderen

Oversigt alle fora

Få en skøn babypakke

Få et lækkert babytæppe + farverig blomst fra Lamaze + bogen Skal vi lege? Du skal kun betale 39 kroner i porto.

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2017

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Babyfree.dk | Babyklik.dk | Babyklubben.dk | Netbaby.no | Facebook