Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Grupper|Brevkasse|Blog|Konkurrencer
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
GRATIS! LÆS DET NYE GRAVIDA

Læs om vægttab under graviditeten, akupunktur som igangsætning og stjernebabyer på vej i det nye GRAVIDA. Læs det gratis her

Fødselsforberedelse

MetteSol

12-11-2010 kl. 16:43
Brugere

Tilføj

Nyeste

Set af 880

Forberedelse

Jeg har født tre gange og den første gang sagde jeg som du: Det her er jeg jo bygget til, så det klare naturen, min krop og min jordemoder. Desværre skulle det vise sig at de tre parter ikke kommunikerede særligt godt på dagen;-/
Smerterne fik mig til at rulle mig sammen i en seng og småhyle hvilket ikke er særligt befordrende for en god fødsel.

Det er altid en god ide at forberede sig til noget der så potentielt stort og voldsomt som en fødsel. Det sammenlignes på flere måder med et maraton-løb og det går man jo ikke igang med uden forberedelse?

Ved anden fødsel havde jeg læst en masse og det rykkede en del at vide noget mere om fødslens forløb og hvad jeg kunne gøre for at fremme en god udvikling i teorien.

Tredje gang var der så endelig også kommet praktisk træning til. Jeg gik til motion i vand for gravide og holdt mig fysisk i gang til det sidste. Cyklede til to dage før fødslen og var til motion i vand tre dage før.
Der ud over fulgte jeg et kursus i smertefri fødsel hos Anja Bay hvilket kan anbefale! Jeg vil ikke love nogen en smertefri fødsel med metoden, men jeg havde en fødsel hvor jeg var ovenpå og havde overskud og overblik hele vejen igennem(ca. 8 timer alt inkl.). Viste hvad jeg skulle gøre og hvornår og ingen tegn eller fornemmelser kom bag på mig under fødslen. Jeg havde ondt, ja, men det var ikke ubehageligt eller på nogen måde skærmmende, kun tegn på at fødslen skred frem som den skulle. Jeg var også meget hurtigere ovenpå igen efter fødslen.

Så mit svar er JA, JA, JA det kan bestemt betale sig at købe sig til noget forberedelse!

Dette er et svar til fødselskursus

af Tanja (01-06-2010 kl. 15:51)

Fødselsforberedelse

Oversigt alle fora

Få en skøn babypakke

Få et lækkert babytæppe + farverig blomst fra Lamaze + bogen Skal vi lege? Du skal kun betale 39 kroner i porto.

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2017

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Babyfree.dk | Babyklik.dk | Babyklubben.dk | Netbaby.no | Facebook