Er du gravid eller har en baby? Læs alt om graviditet og børn her på Netbaby.dk
Brugernavn: Password: Husk login|Ny bruger?
Forside|Indkøbsguide|Gode tilbud|Din side|Forum|Brevkasse|Blog|Konkurrencer|Gratis magasiner
Før graviditet|Gravid|Fødsel|Baby|Mor|Far|Navne|Flere:
Søg:
 GRATIS!  LÆS DET NYE "GRAVIDA" GRATIS

Læs den nye udgave af GRAVIDA - et GRATIS magasin til dig med alt om den positive graviditet og fødsel. Læs det gratis her

Lisbeth

26-10-2010 kl. 10:29

Set af 110

Pumpkin pie

Denne er super lækker....
Tærtedej:
225 g mel, 1 æggeblomme, 75 g sukker, 125 g koldt smør, resten af dejen kan bruges som blade.
Græskar puré:
600 g græskar i småstykker - uden skal og kerner
Kage fyld:
3 dl græskarpuré, 1 dl fløde, 1 1/2 dl mælk, 1 dl ahornsirup, 1/2 dl brun farin,
1/2 dl sukker, 4 æg, 2 spsk mel, 1/4 tsk stødt muskatnød, 1/4 tsk stødt ingefær og 3/4 tsk stødt kanel
Pisket flødeskum eller vanilleiscreme.

Tærtedej:
Sigt melet ud på bordet. Lav en fordybning i midten og læg en æggeblomme, sukker og små stykker af smør. Ælt alt sammen til en glat dej form det til en kugle og stilles koldt i 30 min. Mørdejen trykkes ud i en smurt tærteform (25 cm i diameter). Lav en høj kant og skær det overskydende fra. Prikkes med en gaffel. Bages ved 200°C til den er gylden i 12-15 min.

Græskarpuré:
Fordel de mindre stykker græskar i en bradepande med bagepapir bag dem ved 125°C i 2 timer, sluk ovnen og lad dem stå i ovnen til at tørre i ca. 1 time. Blend græskarstykkerne i en foodprocessor til det er puré.

Græskartærtefyld:
Varm græskarpureen op i en gryde, kom fløde og mælk i og rør til det er ensartet masse. Det må ikke koge. I en skål røres æg og lukker sammen. Pisk de tørre ingredienser i – undtagen mel. Kom mel og sirup i dejen. Rør i æggemassen mens den varme græskarpure hældes i æggemassen i en tynd stråle. Kom fyldet i tærtedejen. Hvis ikke alt fyldet kan være der, fyld efter. Bages i midten af ovnen ved 160°C i ca. 50-55 min. Lad kagen afkøle på en rist. Pyntes evt. med blade af dej.

Dette er et svar til Opskrifter med græskar.

af Line (25-10-2010 kl. 13:56)

Svar til dette indlæg

Tusind tak. Line 26-10-10
kl. 12:57

Tilbage til oversigten

GRAVIDA - gratis magasin til dig

Få GRAVIDA helt gratis - magasinet med alt om den positive graviditet og fødsel.

MIN BABY - gratis magasin til dig

Få MIN BABY helt gratis - magasinet med alt om det bedste vi har.

DIT BARN - gratis magasin til dig

Få DIT BARN helt gratis - magasinet med alt om de skønne unger.

© 1999-2025

Annoncering | Kontakt os | Om Netbaby | Generelle forbehold | Link til Netbaby | Index A-Å | Presse

Besøg også: Gravida.dk | Minbaby.dk | Ditbarn.dk | Facebook